עמוד:213

פעילות 1 ציוד : מטפחת לקשירת עיניים , שקית אטומה ובה חפצים שונים ) מטבע , עיפרון , מחדד ועוד ( . 1 בחר וּ מתנדב , ) ת ( קִשׁ ר וּ את העיניים שלו ) ה ( במטפחת כדי שלא יוכל או תוכל לראות . . 2 בקשו מהמתנדב ) ת ( למשש את החפצים שנמצאים בתוך השקית ולזהות אותם . . 3 האם הצליח )? ה ( אם כן , באיזה חוש השתמש ?) ה ( . 4 איזה תפק וּ ד של העור גיליתם ? . 5 כיצד מסייע תפק וּ ד זה של העור לתפק וּ ד שלנו בסביבה ? . 6 כיצד מותאם מבנה העור לתפק וּ דו ? פעילות 2 . 1 מה לדעתכם גרם לאיש שבאיור להזיע מאוד ? . 2 שַׁ ער וּ : מה הקשר בין הזיעה לבין העור ? . 3 ע רְ כ וּ את הבדיקה הבאה : א . הרטיבו את הפנים במעט מים . ב . נפנפו בעזרת מניפה אוויר על הפנים הרטובות . ג . מה אתם מרגישים ? ד . מה קרה למים שהיו על הפנים ? . 4 היעזרו בתוצאות הבדיקה והסבירו מה קורה לגוף כאשר הזיעה מתאדה . . 5 כיצד מותאם מבנה העור לתפק וּ דו ? פעילות 3 שימו לב : קיימת תפיסה שגויה רווחת לפיה הזיעה מקררת את הגוף . קירור הגוף אינו נובע מהפרשת הזיעה אלא מהנידוף שלה מפני הגוף . תהליך הנידוף גורם לגריעת חום מהגוף ולפיכך הגוף מתקרר . . 1 הכינו רשימה של כל מה שנוגע עכשיו בעור . . 2 הוסיפו לרשימה גם מרכיבים שאתם לא רואים , אבל יודעים שהם קיימים . . 3 דמיינו : כיצד היו משפיעים עלינו "מרכיבים" אלה לולא העור היה עוטף את גופנו ? . 4 איזה ת ִּ פק וּ ד נוסף יש לעור ? כיצד ת ִּ פק וּ ד זה מסייע לנו לתפקד בסביבה ?

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר