עמוד:209

במבט חוזר . 1 התבוננו באיור והשיבו : מה לדעתכם מאפשר לאצבעות של היד להחזיק את הגבעול של צמח הו רֶ ד ? המשימות שמופיעות בתבנית זו יכולות לשמש ככלים להערכה מעצבת . תשובה לשאלה : 1 כדי שכף ידנו תחזיק בפרח יש צורך בשיתוף פעולה בין השרירים שביד , העצמות , הגידים והמפרקים . התיאום ביניהם מתבצע בעזרת מערכת העצבים . כמו כן , יש צורך במערכת הדם , במערכת הנשימה , במערכת העיכול ובכל שאר המערכות כדי שניתן יהיה לבצע כל תנועה פשוטה . מערכת העצבים מעבירה הוראות פעולה לשרירי היד להתכווץ ולאחוז בפרח , מערכת הדם מובילה חמצן שנקלט במערכת הנשימה ומזון ממערכת העיכול ואלה עוברים אל התאים להפקת אנרגיה לביצוע פעולות החיים . ) במקרה זה הנעת היד . ) תשובה לשאלה : 2 אנו קולטים את החמצן , המים והמזון מהסביבה שבה אנו חיים . בירח לא קיימים צרכים אלה ולכן אנו חייבים להביא אותם עמנו . ) בלוני חמצן , מזון ומים , בגוד מתאים , אמצעי לחימום הגוף . ) תשובה לשאלה : 3 השאלה משלבת התייחסות מטה–קוגניטיבית להתפתחות תפיסת הגוף של הלומדים . התלמידים מתבקשים לחזור לציור שציירו בחלק הראשון של המשימה "מסע אל תוך הגוף , " לבדוק אותו בהתאם לסעיפי השאלה ובהתאם לממצאים ולהציע רעיונות לתיקון הציור . בסעיפים א–ג הם מעריכים את הציור ובסעיפים הבאים מתקנים בהתאם לנדרש . . 2 חברת חלליות מארגנת טיול לירח . החברה ציינה שמותר לקחת לטיול רק ארבעה פריטי ציוד שיידרשו להם שם . אילו פריטים חשובים ביותר תיקחו אתכם לטיול ? הסבירו את הבחירה שלכם . . 3 התבוננו בציור שציירתם בחלק א של המשימה מסע אל תוך הגוף ) עמוד ) 204 וב דְ ק וּ : א . האם כללתם בו את האיב רִ ים הבאים : עצמות ושרירים , מוח , לב , ריאות , עור , קיבה , מעיים , כלי דם ועצבים ? ב . האם מ קַ מתם את האיב רִ ים במקומות הנכונים ? ג . שנו את הציור במידת הצורך או הכינו ציור חדש . ד . ליד כל איבר רִ מ וּ את תפק וּ דו , וכתב וּ לאיזו מערכת בגוף הוא שייך . ה . תנו שם לציור שציירתם .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר