עמוד:206

חלק ג : סיכום המשימה הנחיות חלק ג עוסק בקשר שבין האיברים והמערכות לבין השגת הצרכים החיוניים לגוף ובמושג מאפייני חיים . כך , למשל , הצורך הקיומי חמצן נקלט בעזרת מערכת הנשימה והוא קשור למאפיין החיים נשימה . ביצוע חלק זה של המשימה עתיד לתרום להתפתחות תפיסה מערכתית של גוף האדם אצל התלמידים . שימו לב : פנו לשער מפגשים עם בעלי חיים . קִ ראו שם על צורכי קיום ועל מאפייני חיים של יצורים חיים ) עמודים . ) 16-22 , 14 לביצוע חלק זה של המשימה קִרְ א וּ גם את המידעון זהו גופנו ) עמוד . ) 207 . 1 איל וּ איב רִ ים בגופנו קשורים צורכיל הקיום החיוניים הבאים של יצורים חיים : מזון , מים , אוויר , הגנה וקליטת מידע ? . 2 איל וּ איב רִ ים בגופנו קשורים למאפייני החיים הבאים של היצורים החיים : תנועה , נשימה , הזנה , תקשורת ? . 3 לאיל וּ מערכות בגוף שייכים האיב רִ ים הבאים : ריאות , שלד ושרירים , לב וכלי דם , מוח וחושים , קיבה ומעיים ? . 4 האם פגיעה באיבר מסוים בגוף יכולה לפגוע בפעולה של איבר אחר ? הסבירו את דעתכם באמצעות דוגמאות . . 5 האם פגיעה במערכת מסוימת עלולה לפגוע בתפקוד של הגוף ? הסבירו את דעתכם באמצעות דוגמאות . מילון איבר : הוא חלק ברור של הגוף , שיש לו תפקוד מיוחד ובדרך כלל יש לו גם צורה ברורה . דוגמאות לאיבר : כבד , לב , עין , אוזן . מערכת בגוף : מספר איב רִ ים הפועלים יחד לביצוע פעולות חיים ) כמו נשימה , עיכול . ) דוגמאות למערכות בגוף : מע רֶ כת הנ שׁ ימה , מע רֶ כת העצ בּ ים ומע רֶ כת ההובלה . מזון ומים הם צורכי קיום חיוניים

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר