עמוד:204

איב רִ ים בתוך הגוף אנחנו רואים את גופנו נע . אנחנו רואים את גופנו נח . כשאנחנו מתבוננים בגופנו , אנחנו מבחינים באיב רִ ים רבים : עיניים , ידיים , רגליים , אוזניים , אף ופה . גופנו הוא מערכת . גופנו בנוי מאיברים שפועלים בשיתוף פעולה . חלקם נגלים לעינינו וחלקם נסתרים מעינינו . אילו איב רִ ים נסתרים יש בגופנו ? ביצוע המשימה מאפשר ללומדים לחשוף את תפיסותיהם ביחס למבנה גופם הפנימי . בציורים שיציירו חשוב לשים לב לפרטים הבאים : סוגי האיברים , מיקומם בתוך הגוף ויחסי הגודל שלהם וביניהם . מסע אל תוך הגוף בעקבות המשימה - נדע ... לכנות בשם איב רִ ים שנמצאים בתוך הגוף ולומר היכן הם נמצאים . לקשר בין איב רִ ים לצורכי הקיום החיוניים . לשייך איב רִ ים למערכות בגוף . לתאר את רכיבי ) חלקי ( המערכת ) השלם ( ואת הקשרים ביניהם . להפיק מידע מקטע מידע , מדגם ומתרשים . חלק א : כיצד נראה גוף האדם בעינינו ? הנחיות מומלץ לשמור את הציורים שהתקבלו לקיומם של תהליכים מטה–קוגניטיביים על התפתחות תפיסת הגוף של התלמידים . . 1 ציירו דמות של ילד או ילדה : ראש , צוואר , בית חזה , בטן , רגליים וידיים . . 2 הוסיפו לציור איב רִ ים שנמצאים בתוך הגוף , למשל , לב , ריאות ועוד .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר