עמוד:174

תערובת מקררת מכניסים לכלי שכבה של קרח גרוס ומכסים בשכבה של מלח גס , ושוב שכבה של קרח , ושוב שכבה של מלח גס . חוזרים על כך עד שהכלי מלא . יוצרים "חור" במרכז התערובת , כך שאפשר יהיה להכניס לתערובת את המבחנה עם המים ומד הטמפרטורה . תוצאות ומסקנה . 1 התבוננו במד הטמפרטורה ועקבו : מה קורה לטמפרטורה של המים שבתוך המבחנה ? . 2 התבוננו במים שבמבחנה ובדקו : מה קרה למים ? . 3 התבוננו במד הטמפרטורה ובדקו : באיזו טמפרטורה קפאו המים שבתוך המבחנה ? . 4 הסיקו : מה גרם למים לשנות את מצב הצבירה מנוזל למוצק ? חשוב למדוד את הטמפרטורה בתחילת הניסוי , במהלכו ובסופו כדי לתת תשובה מדויקת על מהלך ההתרחשות בניסוי ) למשל התקררות . ) חשוב לזכור כי במקרה זה , המדד לאספקת אנרגיה הוא קריאת הטמפרטורה שעל מד הטמפרטורה . כשעורכים ניסוי מדעי חשוב לבצע מדידות בעזרת כלי מדידה ולא להסתמך על החושים . חושבים מדע : ניסוי מדעי . 1 מה הייתה המטרה של הניסוי ? . 2 מדוע היה חשוב למדוד את הטמפרטורה בתחילת הניסוי , במהלכו ובסופו ? . 3 איזו חשיבות יש לשימוש במד טמפרטורה כשעורכים ניסוי מדעי ? סיכום העתיקו את המשפטים והשלימו אותם : . 1 בחלק א של המשימה א דֵ י מים עברו ממ צּ ב צבי רָ ה ___________ למ צּ ב צבי רָ ה ___________ בעזרת . ___________ גז , נוזל , קירור ) גריעת חום . ) . 2 בחלק ב של המשימה מים עברו ממ צּ ב צבי רָ ה ___________ למ צּ ב צבי רָ ה ___________ בעזרת . ___________ נוזל , מוצק , קירור ) גריעת חום . ) . 3 קרח , מים ואדים הם _______ ______ שונים של החומר מים . מצבי צבירה . אל הרשת . 1 היכנסו לאתר קל וחומר . . 2 היכנסו שוב לפעילות : מתכננים מכונת משקאות ובצעו את ניסוי מספר . 2

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר