עמוד:145

תת פרק זה עוסק בשימושים באוויר ובקשר שבין תכונות האוויר לשימושים שעושים בו . כמו כן , תת הפרק עוסק במחיר הסביבתי שעלול להיות בעקבות השימוש באוויר ובפתרונות הטכנולוגיים למחיר זה . האוויר כמשאב טבע אנחנו ויצורים חיים אחרים זקוקים לאוויר במהלך כל חיינו . האוויר הוא צורך קיומי חיוני של יצורים חיים . ללא האוויר אין קיום לבני אדם וליצורים חיים אחרים . האוויר הוא משאב טבע . בני האדם משתמשים באוויר למגוון שימושים . אילו תכונות יש לאוויר שמאפשרות שימוש בו ? בטיחות : יש להקפיד על שיער אסוף בעת ביצוע ההתנסות . מכירים את תכונות האוויר בעקבות המשימה - נדע ... לאפיין את תכונות האוויר בעזרת ניסויים פשוטים . לארגן מידע בכרטיס אפיון . ציוד : מזרק עם פקק , בלון , שקית ניילון שקופה , בושם . 1 כיצד תוכלו להוכיח שהאוויר נמצא בכל מקום ? היעזרו בציוד שלפניכם . ותכננו את דרך הבדיקה . הנחיות לניסויים . 2 אטמו בעזרת פקק את פיית המזרק . מה יש בתוך המזרק ? דַ חפו את ה בּוּ כנה של המזרק פנימה . תארו מה קרה לאוויר שבתוך המזרק ? איזו תכונה של האוויר גיליתם ? היעזרו במידעון תכונות האוויר . . 3 נפחו בלון . שחררו את הפיה של הבלון . תארו מה קרה לאוויר . איזו תכונה של האוויר גיליתם ? היעזרו במידעון תכונות האוויר ) בעמוד הבא . ) . 4 הניחו טיפות בושם אחדות על היד . האם חשתם את ריח הבושם גם ממרחק ? איזו תכונה של האוויר גיליתם ? היעזרו במידעון תכונות האוויר . . 5 הכינו כרטיס אפי וּ ן לאוויר . בכרטיס רִ מו את כל תכונות האוויר שגיליתם . מילון מגוון ההתנסויות שמופיעות במשימה והמידעון מאפשרים לתלמידים לגלות את התכונות הבאות : האוויר מתפשט , האוויר ניתן לדחיסה והאוויר מבודד חום . לטיפול בתפיסה חלופית אודות האוויר פנו למשימה האם האוויר הוא לא כלום שבתת המדור הוראה פרטנית שבמדור פדגוגיה חדשנית שבאתר מטר . משאבי טבע : כל מה שהאדם לוקח מן הטבע למגוון הצרכים שלו .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר