עמוד:138

אחת התפיסות החלופיות הרווחות היא שחומרים שמתמוססים במים נעלמים . לטיפול בתפיסה מוצע לפנות לדגם ההוראה לאן נעלם המלח ? ) כיתה ג ( שבמדור הוראה פרטנית , באתר מטר . מרבית המים שבטבע מופיעים כתמיסות . 97 אח וּ זים מהמים בעולם הם מים מלוחים . גם במים שבאגמים , בנהרות ובנחלים יש מלחים , אך כמותם מועטה מאוד , לכן נוהגים לכנותם מים מתוקים למרות שאין בהם סוכר . המים המתוקים מהווים 3 אח וּ זים מהמים בכדור הארץ . אנחנו מנצלים את תכונת הה ַ מ ַ סה של המים להכנת משקאות , כגון : מיצים , קפה ותה . שאלות . 1 איל וּ מומסים מוזכרים בקטע המידע ? כתב וּ דוגמאות נוספות למומסים מתוך חיי היומיום . . 2 איל וּ תמיסות מוזכרות בקטע המידע ? כתב וּ דוגמאות לתמיסות בטבע ולתמיסות שהאדם מכין מהמסת חומרים במים . . 3 איה טענה שכל המים על פני כדור הארץ הם תמיסות של מלחים . אוריה השיב לה : איך זה ייתכן ? הרי המים באגמים , בנחלים ובנהרות הם מים מתוקים . מי מהילדים צודק / ת ? נסחו טיעון שמצדיק את דעתכם . טיעון הוא טענה מנומקת . הטענה : . _________________________________________________ הנימוקים : . ________________________________________________ חושבים מדע : טיעון . 1 מדוע חשוב לתת נימוקים לטענה ? . 2 על איזה מידע התבססתם בנימוקים ? תשובה לשאלה : 1 סוכר , מלח , כהל , קפה . תשובה לשאלה : 2 תמיסות בטבע : מים באוקיינוסים . תמיסות מעשה ידי אדם : מיצים , קפה ותה . תשובה לשאלה : 3 איה צודקת . גם במים שבאגמים , בנהרות ובנחלים יש מלחים , ) טענה ( אך כמותם מועטה מאוד ) נימוק , ) לכן נוהגים לכנותם מים מתוקים למרות שאין בהם סוכר . כתיבה טיעונית היא אחת מהמאפיינים של החשיבה המדעית . טענה היא אמירה שצריך להוכיח / לבסס בעזרת נימוקים . הנימוקים יכולים להיות ראיות ו / או הסברים . להוראה מפורשת של מיומנות ניסוח טיעון פנו לתת המדור מיומנויות מסדר חשיבה גבוה שבמדור מיומנויות ותהליכי חשיבה שבאתר מטר . תמיסות בחיי היום יום

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר