עמוד:115

בעולם שסביבנו קיימות מערכות טכנולוגיות רבות : מנעול , כיסא נוח , מנורה , מחשב , מכונית ומקרר ועוד . מוצרים אלה עונים על ההגדרה כי הם מכילים רכיבים ותת מערכות אשר פועלים בתיאום כדי להשיג מטרה מסוימת . הפרק עוסק במאפיינים הבסיסיים של מערכת טכנולוגית ומזמן התנסות של תיכון מערכת טכנולוגית . מארגני ההוראה–למידה בעמוד זה נועדו להביא את הלומדים למודעות אודות ביצועי ההבנה הנדרשים מהם בעקבות הלמידה של הפרק , למושגים שילמדו ולמיומנויות שיפעילו . בעקבות הלמידה - נדע ... לתאר מאפיינים של מערכות טכנולוגיות . לתכן ולבנות מערכת טכנולוגית . מושגים שנלמד מערכת טכנולוגית . מטרת המערכת . פעולת המערכת . רכיבי המערכת . תפקיד הרכיבים . מיומנויות שנפעיל לזהות מערכות טכנולוגיות על פי מאפיינים . להשוות בין מערכות טכנולוגיות : דומה ושונה . לתכן מערכת טכנולוגית על פי דרישות מהמוצר . להעריך ולהציג את תהליך התי כּוּ ן ואת המערכת הטכנולוגית . לשתף פעולה בעבודת צוות . מומלץ להפנות את תשומת לב הלומדים לשפע המוצרים שסביבנו ולבקש מהם לזהות מוצרים שהם מערכת טכנולוגית . הניסיון מלמד שהתלמידים מציינים , על פי רוב , את המוצרים החשמליים ומתעלמים ממערכות טכנולוגיות מכניות כדוגמת אופניים , פותחן קופסאות ידני ועוד . השאלה המרכזית שעולה היא : איך נדע אם מוצר הוא מערכת טכנולוגית ? או במילים אחרות : מה מאפיין מערכות טכנולוגיות ?

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר