עמוד:108

. 3 עיינו במידע שארגנתם בטבלה וב דְ ק וּ : א . איזו אריזה עונה על כל הדרישות מהמוצר ? ב . איזו אריזה עונה על הכי הרבה דרישות מהמוצר ? ג . איזו אריזה עונה על הכי פחות דרישות מהמוצר ? . 4 היעזרו בתוצאות ההשוואה וענו : איזו אריזה היא המתאימה ביותר לדרישות מהמוצר שלכם ? נמקו את בחירתכם . . 5 אילו רעיונות אתם יכולים לקחת מהפתרונות השונים שמוצגים בטבלה ? מתכננים ובונים דגם או אב ט פּוּ ס בפעולות התכנון יש לבחור חומרים מתאימים למוצר . מוצרים עשויים מחומרים . הדרישות מהמוצר קובעות גם את סוג החומר או החומרים שבהם נשתמש כדי לבנות את המוצר . למשל , אם המוצר צריך להיות עמיד במים אז אי אפשר לבנות אותו מנייר פשוט . התלמידים מתבקשים לבחור חומר מתאים לפתרון שלהם , מתוך מגוון החומרים הקיים . התלמידים מתבקשים להשוות בין חומרים שונים ובודקים על אילו מבין דרישות המוצר עונה כל חומר ורושמים את המידע בטבלה . בהתאם לתוצאות ההשוואה בוחרים התלמידים את החומר המתאים ביותר לדרישות המוצר . שימו לב : לא די להסתפק בהתאמה לדרישות מהמוצר . יש להתחשב גם באילוצים . לדוגמה , עלות כלכלית או זמינות של חומר וכדומה . חשוב להביא בחשבון גם היבט זה בתהליך קבלת ההחלטות . כיצד בוחרים חומרים מתאימים למוצר ? נעזרים בדרישות מהמוצר נווט תהליך התיכון

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר