עמוד:106

מעלים רעיונות ובוחרים רעיון מתאים העלו רעיונות לפתרון הבעיה : איזו אריזה מתאימה לעוגה ? . 1 כל אחת ואחד מחברי הקבוצה חושב / ת על רעיונות לפתרון הבעיה ומתאר / ת אותם במילים או בשרטוט . . 2 משתפים את כל חברי הקבוצה ברעיונות . . 3 כל חברי הקבוצה מגבשים יחד רעיונות נוספים לפתרון הבעיה . . 4 מחליטים יחד איזה רעיון הוא המתאים ביותר לפתרון הבעיה על פי הדרישות והאילוצים . . 5 תאר וּ במילים או בתרשים את הרעיון המתאים ביותר לפתרון שבחרתם . בהעלאת הרעיונות לפתרון יש שני מעגלים . במעגל הראשון ) שלב עצמאי ( כל תלמיד / ה מעלה רעיונות משלו / ה לפתרון הבעיה ומתאר / ת אותם בשרטוט סקיצה או במילים . במעגל השני ) שלב קבוצתי ( כל תלמיד / ה מציג את הרעיונות שלו / ה בפני חברי הקבוצה . כל קבוצה עורכת דיון ומשווה בין הדרישות והאילוצים שהעלו החברים בה . כמו כן , על הקבוצה לבחור את הפתרון המתאים ביותר לבעיה . רגע לפני שממשיכים ... בסיום שלב זה של העלאת רעיונות ובחירת פתרון הציגו בדף מסכם את המידע הבא : שרטוטים ותיאורים של הרעיונות . • הערכת הרעיונות . • נימוק למה בחרתם את הרעיון המסוים לביצוע . בצעו חקירה על פי הצורך שלכם במידע על : הפתרונות הקיימים ) עמוד . ) 107 חומרים המתאימים למוצר ) עמוד . ) 109 כל חקירה אחרת הנחוצה לכם . להוראה מפורשת של תהליך קבלת החלטות בהקשר לתהליך התיכון , פנו לדגם ההוראה כיסוי לנגן דיגיטלי — קבלת החלטות שבתת המדור מיומנויות חשיבה מסדר גבוה שבמדור מיומנויות ותהליכי חשיבה שבאתר מטר . נווט תהליך התיכון

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר