עמוד:104

בואו לתכן בעקבות המשימה - נדע ... לפתור בעיה טכנולוגית בעזרת תהליך התיכון . להציג מידע ולהעריך את התהליך ואת המוצר . המשימה כוללת כמה חלקים וביצועה יכול להימשך מספר שיעורים . מומלץ לבצע את המשימה בקבוצות של שלושה תלמידים . לפני שמתחילים במשימה חשוב לקרוא את סיפור המקרה , להסביר לתלמידים מהי מטרת המשימה ) לבנות אריזה לעוגה ( ולהציג להם את נווט התיכון ואת תפקידו בניווט החשיבה והעשייה . כמו כן , חשוב לעבור עם התלמידים על החלקים השונים של המשימה תוך כדי עיון בספר לתלמיד . ה / קִרְ א וּ את הסיפור אריזה לעוגה ובצעו את המשימה על פי ההנחיות המופיעות בעמודים הבאים . שימו לב ! אתם יכולים לבחור את הסדר שבו תעשו את הפעולות . אתם יכולים להחליט מתי וכמה פעמים תחזרו על כל משימה . אריזה לעוגה לקראת יום ההולדת של אפרת אפו לה עוגה גדולה ו קַ ט וּ אותה . ביום ההולדת תיקח אפרת את העוגה לכיתה . אפרת התרגשה מהעוגה היפה , אבל גם דאגה מאוד בגלל התחזית הצפוייה למזג אוויר גשום וסוער . " איך אוכל לקחת את העוגה היפה לבית הספר בלי להרוס את המראה והצורה שלה " ? " איך אוכל לשמור על העוגה בגשם הסוער " ? " איך אצליח להחזיק אותה בלי שהיא תיפול לי מהידיים " ? " איך אשמור על העוגה שלא ייפלו עליה עלים או דברים מלכלכים " ? יש" לי רעיון לפתרון " ! אמרה אפרת . "אני אבנה אריזה לעוגה " . אבל ... " איזו צורה תהיה לאריזה " ? " האם האריזה צריכה להיות חד פעמית , שאחר כך אפשר לזרוק , או שהיא צריכה להיות אריזה רב פעמית , שאפשר להשתמש בה שוב " ? " מאילו חומרים אבנה את האריזה " ? מהי המשימה ? עליכם לעזור לאפרת לתכן ולבנות אריזה לעוגה . היעזרו בנווט תהליך התי כּוּ ן ) עמודים ) 102-103 ופעלו לפי ההנחיות הבאות .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר