עמוד:80

פרק ראשון : מהי טכנולוגיה ? הפתיחה מציגה תמונה של רחוב שגרתי השיחה המתקיימת בין הילדים נועדה למקד את הלומדים במוצרים שמופיעים בתמונה , שהם תוצר של מחשבה ותכנון של האדם . חשוב להפנות את השאלות אל הלומדים , לחשוף את תפיסותיהם ביחס לשאלות אלה ולתעד אותן . השאלה : למה אנו מתכוונים כשאנו אומרים טכנולוגיה ? היא השאלה המרכזית של פרק זה . הבנת המושג טכנולוגיה נעשית באופן הדרגתי , כשבכל שלב של הלמידה נוסף לה נדבך . איך מתכננים מוצרים אלה ? מאיפה מגיעים הרעיונות ? האם את כל הדברים הללו האדם תכנן ? מהי טכנולוגיה ? למה אנחנו מתכוונים כשאנחנו אומרים טכנולוגיה ? הפרק עוסק בזיהוי האמצעים הטכנולוגיים העומדים לרשותנו בחיי היומיום ובזיהוי הצרכים שהביאו לפיתוחים טכנולוגיים ; בהבנה שכל מעשה ומחשבה של האדם שנועדו לשפר את חייו , לספק צרכים קיומיים ואחרים ולהרחיב את יכולתו הם טכנולוגיה . כל זאת תוך כדי היכרות עם סיפורי ההתפתחות ההיסטורית של מוצרים שונים ותהליך הפיתוח שלהם במהלך השנים .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר