עמוד:93

שאלות . 1 הסיקו מתוך קטע המידע : מהו הצורך שהביא לבניית הס קֶ ט בּוֹרְ ד ? . 2 מהן הדרישות מהמוצר לבניית הס קֶ ט בּוֹרְ ד ? . 3 באילו אילוצים צריך להתחשב בבניית הס קֶ ט בּוֹרְ ד ? . 4 אילו מבין המשפטים מתאימים לדרישות מהמוצר ? אילו משפטים מתאימים לאילוצים ? הכינו שתי רשימות והעתיקו אותן למחברת או ל קֹ בץ במח ב . לכל רשימה תנו כותרת מתאימה . א . המוצר עשוי מחומרים בעלי מוליכות חום טובה . ב . המוצר עשוי מחומרים שאינם מוליכים חשמל . ג . מוצר לא שביר . ד . מידע על תכונות חומרים . ה . מידע על שיטות להתכה של חומרים . ו . מוצר בטיחותי . ז . מוצר שעשוי מחומר מתכלה . ח . העלות של החומרים יקרה מאוד . תשובה לשאלה : 4 אילוצים : ד , ה , ח דרישות : א ב , ג , ו , ז חשוב להסב את תשומת הלב של התלמידים לסוגים השונים של האילוצים : אילוצים כלכליים , אילוצים של מידע , זמן וכדומה . מהי טכנולוגיה ? . 1 מצאו בקטע המידע את כל המושגים ) המילים המודגשות . ) . 2 הוסיפו את המושגים לעמוד המתאים במחברת - ) או לקובץ המתאים במחשב ( מהי טכנולוגיה ? . 3 כתבו הסבר קצר לכל מושג . מומלץ להפנות את התלמידים למילון הטכנולוגי כדי שישלבו את המושגים החדשים שלמדו , וישכללו את הגדרת המושג טכנולוגיה באמצעות המונחים מידע טכנולוגי , דרישות מהמוצר ואילוצים . מוצע לאפשר מגוון ניסוחים ובפרט שההגדרה תשקף את מהות הטכנולוגיה ותכלול את מושגי המפתח שנלמדו .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר