עמוד:88

יש בעיה ? אז איך פותרים אותה ? כאשר יש לנו בעיה טכנולוגית אנחנו מחפשים דרכים לפתור אותה . כך קרה , למשל , בסיפור הפיתוח של הקסדה . לפתרון דרוש מידע . סיפור המעשה - הקסדה בעקבות קריאת קטע המידע - נדע ... תת הפרק ממשיך לבסס את מושגי היסוד שהוצגו בתת הפרק הקודם ומרחיב את עולם המושגים : מידע טכנולוגי , דרישות מוצר ואילוצים . המחשת המושגים נעשית באמצעות קטעי מידע ומשימות המשלבים דוגמאות אותנטיות מחיי היומיום ומעולמם של הילדים , וכן באמצעות סיפורים מההיסטוריה של הטכנולוגיה . ליישום ולהערכת הידע בנושא מהות הטכנולוגיה פנו למשימה מאופני סוס העץ לאופני המרוץ שבתת המדור אוריינות מדעית וטכנולוגית שבמדור פדגוגיה חדשנית שבאתר מטר . להסביר על אילו צרכים עונה הקסדה . להסביר במה דומות הקסדות השונות ובמה הן שונות . לתאר אילו סוגי מידע נדרשים כדי לייצר קסדה . קִ ראו את קטע המידע הבא והשיבו על השאלות שבעמוד הבא . סיפור המעשה - הקסדה כמה סוגים של קסדות אתם מכירים ? המון !!! מי משתמש / ת בקסדה ? חשבו על הקסדה שאותה חובשת ילדה הרוכבת על אופניים , או על הקסדה שחובשים בנאים , או על קסדה שחובשים אנשים הגולשים בשלג . במה דומות הקסדות ובמה הן שונות ? הקסדות שונות זו מזו , אבל את כולן ייצרו לאותו צורך : להגן על הראש מפני פגיעה . יש קסדות בצורות שונות ובצבעים רבים . הקסדות עשויות מחומרים שונים , המתאימים לשימוש שעושים בהן . את הקסדה פיתחו כבר לפני אלפי שנים . בסיפור הקרב של דוד וג וֹ ליית ) שמואל א , י"ז ( מסופר שג וֹ ליית היה לבוש שריון ועל ראשו הייתה קסדת נחושת . קסדת המתכת הייתה חלק ממדי השריון שאותם לבש הלוחם כדי להגן על ראשו . עם השנים השתנו הקסדות בהתאם לצרכים השונים שהיו לאנשים . קטע המידע מרחיב את עולם המושגים למושגים נוספים : קשר בין חומר למוצר , קשר בין מבנה וצורה לצרכים וחשיבות המידע הטכנולוגי בתהליך פתרון הבעיה .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר