עמוד:75

משימת האתגר היא משימת ביצוע בהקשר לתהליך פתרון בעיות . משימת ביצוע היא אחד הכלים של הערכה חלופית . למשימה יש פוטנציאל להערכת ידע , מיומנויות חשיבה ועשיה , עבודת צוות ועוד . ) מחוונים להערכת תהליכי חקר ופתרון בעיות נמצאים באתר הפיקוח על הוראת מדע וטכנולוגיה . ) חלק ג : לומדים על הגורילות הכינו במחברת טבלה ) ראו דוגמה ( לארגון מידע על התנהגות הגורילות בטבע ובשבי . אוספים ומארגנים מידע . 1 הקליקו במנוע חיפוש ) למשל , בגוגל ( מילות מפתח . לדוגמה : גורילות בטבע , גורילות בשבי . . 2 רשמו את השמות של מקורות המידע שמצאתם . . 3 לכל מקור מידע רשמו : מי המחברים ? מהי שנת הפרסום ? כיצד מוצג המידע ? . 4 אילו מקורות מידע נחשבים בעיניכם לטובים ביותר ? נמקו מדוע . . 5 היעזרו בשני מקורות מידע לפחות וארגנו את המידע בטבלה . מומלץ להנחות את התלמידים לחיפוש מידע במנועי חיפוש באמצעות מילות מפתח ו / או שאילתות . לאחר איסוף המידע חשוב להעריך את המידע ולבדוק את עדכניותו ) מתי נכתב מקור המידע , ?) אמינותו ) מי כתב את מקור המידע . ?) כמו כן , חשובה הצלבת המידע ) באיזו מידה המידע מתוקף על ידי מקורות מידע אחרים . ?) להוראה מפורשת של מיומנויות להערכת מידע ברשת , פנו לדגם ההוראה הערכת מידע ברשת שבתת המדור מיומנויות חשיבה מסדר גבוה שבמדור מיומנויות ותהליכי חשיבה שבאתר מטר . מסכמים מידע . 1 מהם הצרכים של הגורילות בטבע ? כיצד הן משיגות אותם ? . 2 מהם הצרכים של הגורילות בתנאי שבי ? כיצד הן משיגות אותם ? . 3 על בסיס המידע שארגנתם בטבלה . הציעו הסבר : מדוע הגורילות שבשבי משתעממות ? טבלה לארגון מידע : התנהגות הגורילות בטבע ובשבי

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר