עמוד:74

יש לנו אתגר ! הע רָ• ה סביבתית איה ונועם אוהבים לבקר בגן חיות . בכל הביקורים שהם ערכו בגן הם שמו לב שהגורילות רובצות שעות ארוכות מתחת לעצים מבלי לעשות דבר . לפני הביקור בגן החיות איה קראה על בעלי החיים בגן החיות . בגן החיות בעלי החיים מוגנים ולא צריכים לדאוג למזונם , לפיכך , רוב הזמן , בעלי החיים רובצים כל היום בחוסר מעש . איה הייתה מודאגת שהם עלולים לסבול מהשמנת יתר שעלולה לסכן את בריאותם . " אפשר לגרום לגורילות להיות פעילות יותר בעזרת הע רָ• ה סביבתית , " אמר נועם . " זה רעיון נפלא , " אמרה איה , "אך מהי ההעשרה סביבתית ? " מצטרפים לאתגר חלק א : מזהים קושי . 1 מדוע רובצות הגורילות שעות ארוכות מתחת לעצים ? . 2 ממה מודאגת איה ? . 3 מה הציע נועם לאיה ? . 4 כיצד לדעתכם יכולים איה ונועם לעזור לגורילות בגן ? חלק ב : הע רָ• ה סביבתית המשימה היא מתחום העשרה סביבתית בגני חיות . במשימה התלמידים מתבקשים לשכלל או להמציא פתרון טכנולוגי שיפיג את השעמום של הגורילות בגן החיות . המשימה מציבה אתגר חשיבתי שמצריך שימוש במיומנויות מידעניות ) חיפוש מידע וארגונו בכרטיס אפיון ( להכרת מאפיינים גופניים והתנהגותיים של הגורילות בטבע ובתנאי וכן שימוש בפתרון בעיות לתיכון מוצר שיכול להפיג את השעמום של הגורילות בגן החיות . בתמונות שלפניכם ) עמודים ) 77 , 75 , 74 מופיעות דוגמאות להע שׂרָ ה סביבתית בגני חיות . עיינו בהן והשיבו על השאלות הבאות : . 1 באיל וּ אביזרים / מתקנים מעשירים את הסביבה של בעלי החיים ? . 2 לאיל וּ צרכים של בעלי חיים נותנים מענה האביזרים / המתקנים האלה ? . 3 היעזרו במידע שברשת האינטרנט והסבירו : מהי הע רָ• ה סביבתית בגני חיות ?

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר