עמוד:52

. 2 עיינו במידע שארגנתם בטבלה , היעזרו גם במידעון מחלקת הדו–חיים שבעמוד 53 השוו והסיקו : א . איל וּ מאפיינים משותפים יש לכל הדו–חיים ? ב . באיל וּ מאפיינים שונים הדו–חיים זה מזה ? . 3 העתיקו רק את המשפטים הנכונים למחברת ) או לקובץ במחשב . ) א . גופם של הדו–חיים מכוסה בעור יבש שמגן עליהם מפני התייבשות . ב . נקבת הדו–חיים מטילה ביצים במים . ג . דו–חיים צעירים ) ראשנים ( נושמים במים בעזרת הזימים . ד . מבנה הגוף של הראשן דומה בדיוק למבנה הגוף של הבוגר . ה . מהביצים שהקרפדה מטילה במים מתפתחים ראשנים . תשובה לשאלה , 2 א : דוגמאות : חיים במים מתוקים בלבד . מחזור חייהם מתחיל במים ובבגרות עוברים ליבשה . בעלי עור דק ולח . הראשנים נושמים באמצעות זימים והבוגרים באמצעות העור והריאות . הבוגרים ניזונים מטרף . תשובה לשאלה , 2 ב : דוגמאות : גודל , בצבע , יש בעלי זנב ) דוגמה : סלמנדרה כתומה ( יש חסרי זנב ) דוגמה : קרפדה , ) בדרכי רבייה ) אצל בעלי הזנב — השרצה , אצל חסרי הזנב — הטלת ביצים למים . ) תשובה לשאלה : 3 ב , ג , ה . חפרית עין החתול אילנית מצויה טריטון הפסים סלמנדרה כתומה טבלת השוואה : דו–חיים בוגרים קרפדה ירוקה צפרדע הנחלים

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר