עמוד:46

במשימה נעשית הוראה מפורשת של מיומנות תכנון וביצוע התצפית . המשימה מכוונת לתכנון התצפית בהיבט הקוגניטיבי ) שאילת שאלות על מושאי התצפית , מקום התצפית , ארגון נתוני התצפית , ) בהיבט הארגוני ) ציוד ( ובהיבט החברתי ) עבודת צוות . ) מגלים ח רָקִ ים ור כּ• יכ וֹ ת בסביבה בעקבות המשימה - נדע ... לתכנן ולבצע תצפית . לנסח שאלות שאפשר לקבל עליהן תשובות באמצעות תצפית . לזהות ולתאר חרקים ו רַ יכ וֹ ת בסביבה . משימה זו עושים רק בנוכחות מורה ! משימתכם היא לתכנן ולבצע תצפית . מטרת התצפית היא להכיר ח רָקִ ים נוספים או רַ כיכ וֹ ת נוספות בסביבה הקרובה . הנחיות . 1 שאלו שאלות שתוכלו להשיב עליהן בעזרת תצפית . . 2 היכן תבצעו את התצפית ? . 3 איזה ציוד דרוש לכם לביצוע התצפית ) מגדלת , מד–טמפרטורה ללא כספית , ) כלי איסוף , מל קָ ט וֹ ת , מצלמה ?) . 4 כיצד תתעדו את הנתונים שתאספו בתצפית ) טבלה , דף תצפית , תמונות ?) . 5 מה יהיה התפקיד של כל חבר / ה בקבוצה ? . 6 בצע וּ את התצפית בהתאם לתכנון . . 7 מה גיליתם בעקבות התצפית ? חושבים מדע : תצפית בטיחות אין להפוך אבנים או לתחוב ידיים מתחת לאבנים מחשש להכשות נחשים או לעקיצות של בעלי חיים . יש לצאת לסיור עם בגדים מתאימים ועם נעליים סגורות . תצפית היא התבוננות בתשומת לב בפרטים . שואלים שאלות שמכוונות את תשומת הלב לפרטים שונים . מתבוננים ביסודיות ומחפשים פרטים רבים . נעזרים בחושים ובמכשירים כדי לאסוף נתונים . בסוף התצפית מעבדים את הנתונים ומסיקים מסקנות .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר