עמוד:31

במבט חוזר ... המשימות שמופיעות בתבנית זו יכולות לשמש ככלים להערכה מעצבת . השיבו על השאלות הבאות : . 1 הביאו דוגמאות לשלושה בעלי חיים שונים שנמצאים כמעט בכל בית . א . באיזה חלק של היממה הם פעילים ? ב . כיצד הם משיגים את צורכי הקיום שלהם בבית ? . 2 בספר בראשית פונה אלוהים אל נח ומבקש ממנו לבנות תיבה למשפחתו ולבעלי החיים שבסביבה . "ומכל החי מכל בשר שניים מכול תביא אל התיבה להחי וֹ ת אתך , זכר ונקבה יהיו" ) בראשית ו , . ) י"ט תשובה לשאלה : 2 התרבות איזה מאפיין ח יּ ים קשור בעובדה שמכל בעל חיים לקח נח לתיבה גם זכר וגם נקבה ? . 3 לאיזה מאפיין חיים קשורה ההתנהגות של בעלי החיים הבאים : שימו לב : לעתים ניתן לשייך את ההתנהגות ליותר ממאפיין ח יּ ים אחד . א . נ קֵ בה של צב ים מטילה ביצים בחוף הים בתוך גומה עמוקה . התרבות ב . הלווייתן עולה מעל פני המים ושואף אוויר . נשימה ותנועה ג . הדבורה אוספת אבקה מהפרחים . הזנה ד . הטווס פורש את הזנב הצבעוני שלו . תקשורת , התרבות ) חיזור ( ה . להקה של ציפורים חולפת מעלינו . תנועה ו . הציפור פורשת את כנפיה ומצליחה לתפוס את הפרפר שעף באוויר . תנועה והזנה . 4 איזו התאמה מתוארת בכל אחד מהמשפטים הבאים , התאמה בהתנהגות או התאמה במבנה הגוף ? העתיקו את המשפטים והשלימו בהם את המילים החסרות . א . הזיקית מבלה את רוב ימיה על עצים . גופה צר ואצבעותיה מותאמות ללפיתת ענפים . זוהי התאמה . _______ מבנה גוף ב . לגמל יש דבשת מלאה שומן . זוהי התאמה . _________ מבנה גוף ג . הגמל שותה כמות אדירה של מים בבת אחת שמספיקה לימים אחדים . זוהי התאמה . ________ התנהגותית ד . החולד מקיש בראשו במחילה שלו והקולות מגיעים לחולדים אחרים בסביבה . זוהי התאמה . _________ התנהגותית

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר