עמוד:13

שואלים שאלות בעקבות המשימה - נדע ... לנסח שאלות שניתן להשיב עליהן בדרכים שונות . למיין את השאלות לפי נושאים . להסביר מדוע חשוב לנסח שאלות . עבודה אישית התלמידים מתנסים במיומנות של שאילת שאלות שנועדה לקרב את הלומדים אל השדה המושגי של תחום הידע ) בעלי חיים ( ולהבנות מיומנות חיונית ללמידה ולחקירה . יש להדריך את התלמידים לשאול שאלות שאין להן מענה מידי ואשר התשובה להן דורשת שימוש במיומנויות חשיבה גבוהות . מחסן מילות השאלה שמצורף למשימה נועד להעשיר את מגוון השאלות ולכוון את התלמידים לרמת חשיבה גבוהה . להוראה מפורשת של מיומנות החשיבה שאילת שאלות פנו לדגם ההוראה " בעל החיים שלנו — שאילת שאלות" במדור מיומנויות ותהליכי חשיבה , תת מדור מיומנויות חשיבה מסדר גבוה שבאתר מטר . . 1 כל תלמיד / ה בקבוצה שואל / ת חמש שאלות שמעניינות אותו / ה על בעלי חיים . לניסוח השאלות היעזרו במחסן מילות השאלה . מחסן מילות שאלה : היכן ? מתי ? כיצד ? באיזו מידה ? מה הקשר ? מה ההבדל ? מה משותף ? מי שייך ? מה הגורם ? עבודה קבוצתית . 2 ע רְ כ וּ רשימה של כל השאלות ששאלו חברי הקבוצה ובדקו : א . האם יש שימוש נכון במילות שאלה ? ב . האם בסוף השאלה יש סימן שאלה ? ג . האם יש שאלות שחוזרות על עצמן ? ד . האם השאלות שברשימה מגוונות ? ה . האם השאלות שברשימה מרחיבות ידע ? . 3 גבשו רשימה סופית של השאלות ומיינו אותן לפי נושאים . לדוגמה : חשיבות בעלי החיים לאדם . . 4 דפדפו בשער זה ובדקו : אילו מבין הנושאים שרשמתם מופיעים בו . אילו נושאים אינם מופיעים בשער ? במידה ואתם מעוניינים ללמוד על נושאים אלה פנו למורה לקבלת הנחיות . חושבים מדע : שאילת שאלות . 1 מדוע חשוב לשאול הרבה שאלות ? . 2 מדוע חשוב למיין אותן לפי נושאים ? . 3 באילו דרכים אפשר להשיב על השאלות ? . 4 כיצד השאלות עוזרות לנו ללמוד ?

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר