עמוד:11

במשך היום בדרך לבית הספר אפשר לראות ולשמוע ציפורים רבות : לעתים נראה יונה או נחליאלי . במשך היום נוכל לפגוש על גזעי העצים , או על קירות הבתים , ח ַרְדּוֹ ן שעומד במקומו ונחשף לקרני השמש החמות . כאשר אנו מתקרבים אליו הוא נבהל ומסתלק . ליד הצמחים הפורחים מתעופפות דבורי הדבש האוספות אבקה ומוצצות צוף . לפעמים מתעופף לו גם פרפר בין הפרחים . על הארץ נראה פס שחור וארוך עשוי נקודות הזזות כל הזמן . זוהי , כמובן , שיירה של נמלים הגוררות פירורי מזון לתוך הקן שלהן . פה ושם אפשר להיתקל בקורי עכביש , בחיפושיות ההולכות לאט ומשאירות עקבות על החול , בזבוב העומד על החלון וגם בש בּ ל וּ לים שאפשר להניח על כף היד ולשיר להם שירים מצחיקים . את כלבי הבית ואת חתולי הבית אנחנו רואים ושומעים גם ביום וגם בלילה . שאלה : איל וּ בעלי חיים פעילים במשך היום וכיצד אפשר לזהות אותם ? בלילה השמש שוקעת , היום חולף עובר לו . עכשיו , בלילה , מתעוררים בעלי החיים הליליים ) הפעילים בלילה . ) פרפרים אחדים עפים ונמשכים אל המנורה במרפסת , ש ְ מ ָ מ ִ ית ה ַ ב ּ ת ִּ ים מטיילת על התקרה ומנסה לתפוס אותם . הצ רְ צ רִ ים בחצר מצרצרים כל הזמן , אך קשה לראות אותם , ותי קָ נים ג' ( וקים ( חומקים מול עינינו מדי פעם . נקווה גם ששום יתוש לא יצליח לעקוץ אותנו הלילה , שיהיה לנו לילה שקט . שאלה : איל וּ בעלי חיים פעילים בלילה וכיצד אפשר לזהות אותם ? קטע המידע נועד לסייע בתהליכי ההמשגה שהתקיימו במשימה הקודמת . בקטע המידע מוזכרים בעלי חיים רבים שאפשר לראותם בשעות היממה השונות בסביבה הקרובה . לאחר קריאת קטע המידע מומלץ להשוות את רשימת בעלי החיים שערכו התלמידים בסיום המשימה הקודמת לשמות בעלי החיים המודגשים בקטע המידע "יממה בשכונה . " מושית ה שׂ בע דבורה שממית הבתים שבלול חתול בית יונת הבית עכביש כלב בית

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר