עמוד:*81

פרק שלישי : גוף בתנועה . 1 השיבו על השאלות : א . הסבירו מה היה קורה אילו ... ) 1 ( עכבר לא היה יכול לרוץ ולברוח ? ) 2 ( הדבורה לא הייתה יכולה לעוף ? ) 3 ( הציפור לא הייתה יכולה לעוף לאסוף זרדים ולבנות קן ? ) 4 ( אנשים לא היו יכולים ללכת ? ב . כּ תבו שלושה נימוקים : מדוע התנועה חשובה ליצורים החיים ? . 2 טל ועמרי שוחחו ביניהם בעת צפייה בטלוויזיה . עמרי אמר : "מזל שאנו נחים , כרגע הגוף שלנו לא פועל ומתנועע . " טל ענתה : "אמנם אנו נחים , אך גם כרגע גופנו פועל ומתנועע . " מי מהילדים צודק ? נמקו . מטרה : התלמידים יסבירו מדוע חשובה התנועה ליצורים חיים . מטרה : התלמידים ינמקו מדוע גופנו פועל גם כאשר אנחנו נחים . . 3 השלימו את המילים החסרות בקטע : בכל תנועה שאנו עושים משתתפים ה . _________ כשאנו מרימים יד או רגל השרירים ________ ואחר כך מתרפים . כששריר ________ הוא נעשה _________ יותר , עבה וקשה יותר . ההתכווצות של השרירים גורמת ל ________ של האיברים . כששריר מתרפה הוא חוזר למצבו הקודם , הוא נעשה ________ יותר ופחות עבה וקשה . מטרה : התלמידים יתארו את תפקודי השרירים בתהליך התנועה . . 4 סמנו : "נכון" או "לא נכון" במשפטים הבאים . במשפטים שסימנתם "לא נכון , " הסבירו מדוע המשפט אינו נכון ותקנו אותו . א . תנועה בגוף מתרחשת בגלל התכווצות והרפיה של שרירים . נכון / לא נכון ב . כל השרירים בגופנו מחוברים לשלד . נכון / לא נכון ג . השלד מגן על איברים פנימיים . נכון / לא נכון ד . השלד מאפשר תנועה בלבד . נכון / לא נכון מטרה : התלמידים יודעים להסביר את מבנה השלד ותפקודיו . . 5 תלמידים ערכו את המדידות הבאות על חמישה תלמידים . הם מדדו את היקף הזרוע של התלמידים כשידם הייתה ישרה כלפי מטה בצד הגוף . הם מדדו את היקף הזרוע של התלמידים בעת שהחזיקו ילקוט ביד אחת בצד הגוף . שאלות : א . מה הייתה מטרת המדידות ? ב . מדוע הם מדדו את היקף הזרוע בשני מצבים ? ג . שערו מה היו תוצאות המדידות . ד . הציעו הסבר להשערתכם . מטרה : התלמידים יודעים לתאר ולהסביר את מנגנון התנועה של שרירי השלד .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר