עמוד:*80

. 5 התאימו בין המערכת בגוף האדם לבין תפקודה . המערכת בגוף מערכת השרירים מערכת העיכול מערכת העצבים מערכת הנשימה מערכת ההובלה התפקוד קליטת חמצן ופליטת פחמן דו–חמצני הובלת חומרים בגוף הנעת הגוף קליטה , עיבוד וספיגת מזון קליטת גירויים ותגובה מטרה : התלמידים יתאימו בין מערכת בגוף לבין תפקודה . פרק שני : עטופים בעור . 1 התאימו בין תפקודי העור לבין מרכיבי העור : תפקודי העור קליטת מידע מהסביבה אספקת חמצן ומזון לתאי העור קירור הגוף הגנה מפני חדירה של גורמים מזיקים לגוף מרכיבי העור . 1 תאי העור . 2 בלוטות זיעה . 3 תאי חישה . 4 כלי דם מטרה : התלמידים יתאימו בין תפקודי העור לבין מרכיביו . . 2 נועם הושיט את ידו כדי לאחוז בכוס המים החמים ועוד בטרם נגע בכוס ידו נעה הרחק מהכוס במהירות . אימא של נועם אמרה . "מזל שהעור מגן עלינו , אחרת היית מקבל כווייה . " הסבירו : למה התכוונה אימא של נועם בדבריה ? . 3 ביום קיץ חם איה שיחקה בכדור והזיעה מאוד . " חם לי ואני מזיעה — הזיעה הזו מעצבנת , " ! אמרה איה . אימא של איה הגיבה ואמרה : "כמה טוב שאנחנו מזיעים . " מטרה : התלמידים יסבירו את אחד מתפקודי העור ) הגנה ( ואת חשיבותו . מטרות : התלמידים יתארו את הקשר בין פעילות גופנית והזעה ואת החשיבות שיש להזעה לתפקוד הגוף ; ירשמו שלושה כללי התנהגות כאשר מזיעים . א . הסבירו את התשובה של אימא של איה . בתשובתכם התייחסו לקשר בין מאמץ גופני לבין פליטת זיעה מהגוף . ב . רִ שמו שלושה כללי התנהגות שיש לבצע כאשר מזיעים מאוד ביום קיץ חם . . 4 רִ שמו שלושה כללי התנהגות לשמירה על בריאות העור בעת חשיפה לשמש . . 5 קראו את השיחה שהתקיימה בין הילדים והשיבו על השאלות . רועי : "אני מתקלח בכל יום , גם כשאני עייף . " יעל : "אני מתקלחת רק כשמתחשק לי . " דנה : "אני מקפידה להתנגב במגבת אישית . " אסף : "אנו מסתרקים במסרק משפחתי . " מי מהילדים צריך לשנות את הרגלי הניקיון שלו ? א . רועי הקיפו : כן / לא נימוק : ב . יעל הקיפו : כן / לא נימוק : ג . דנה הקיפו : כן / לא נימוק : ד . אסף הקיפו : כן / לא נימוק : מטרה : התלמידים ירשמו שלושה כללי התנהגות לשמירה מפני השמש . מטרה : התלמידים יסיקו מתוך תיאור מצבים מי צריך לשנות הרגלי ניקיון וינמקו את מסקנתם .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר