עמוד:*79

משימות הערכה הערה : המשימות מציגות מגוון של פריטי הערכה . על המורה לבחור את הפריטים המתאימים בהתאם למטרות ההוראה–למידה . משימות הערכה נוספות תוכלו למצוא באתר מטר במדור ההערכה , באתר ראמ"ה ובאתר של הפיקוח למדע וטכנולוגיה . מטרה : התלמידים יתארו קשרי הכלה בין רכיבים במערכת גוף אדם . פרק ראשון : זהו גופנו . 1 בטבלה שלפניכם זוגות מושגים . כּ תבו משפט שמתאר את הקשר בין מושג 1 למושג : 2 טבלה לארגון מידע : קשר בין מושגים . 2 רִ שמו בעמודות המתאימות בטבלה את צורכי הקיום החיוניים . כּ תבו עבור כל צורך קיום את האיבר והמערכת השייכים לו . טבלה לארגון מידע : צרכי קיום , איברים , מערכות . 3 טל רקדה היפ הופ . היא הניעה במרץ את הרגליים , את הידיים ואת הראש לצדדים . היא הרגישה שקצב הנשימה שלה נעשה מהיר ושקצב פעימות הלב שלה עולה . היא קראה לחברתה שוהם וביקשה ממנה לפתוח את החלונות כדי שאוויר צח ייכנס לחדר . אילו שלושה מאפייני חיים מוזכרים בסיפור ? . 4 במהלך ארוחת הצהריים אמר אביב : "כרגע רק מערכת העיכול שלי פועלת כי אני אוכל . " אחותו עדן ענתה : "אתה טועה ! יש מערכות נוספות הפועלות כעת בגופך . " מי מבין הילדים צודק ? נמקו את תשובתכם . התלמידים יציינו את צורכי הקיום החיונים ואת האיבר והמערכת הקשורים בקליטתם ובהשגתם . מטרה : התלמידים : התלמידים ידעו לזהות מאפייני חיים מתוך סיטואציה . מטרה : התלמידים ינמקו מדוע לביצוע פעולה מסוימת בגוף דרוש שיתוף פעולה בין מערכות .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר