עמוד:*49

. 7 בשנה הבאה אורית וגיל יתחילו ללמוד בחוגי העשרה . א . אורית תתחיל ללמוד כדורגל . אורית זקוקה לנעלי ספורט מתאימות . רשמו שתי דרישות הכרחיות של אורית מנעלי הספורט . ב . גיל יתחיל ללמוד ריקוד . גיל זקוק לנעלי ריקוד מתאימות . רִ שמו שתי דרישות הכרחיות של גיל מנעלי הריקוד שלו . ג . רִ שמו שני הבדלים בדרישות המוצר בין הנעליים של אורית והנעליים של גיל ? פרק שלישי : מערכות טכנולוגיות . 1 לאיה יש רכבת חשמלית , מטוס המופעל בשלט רחוק , בובה רוקדת ומשאית . האם הצעצועים האלה הם מערכות טכנולוגיות ? הסבירו את תשובתכם . מטרה : התלמידים יסבירו מהם דרישות הכרחיות מהמוצר וינמקו מדוע דרישות אלה שונות ממוצר למוצר . מטרה : התלמידים ידעו לקבוע על פי מאפייני המערכת הטכנולוגית אילו צעצועים נכללים בהגדרה זו . . 2 לרונית ורון יש אוסף של מכוניות שבנו בעצמם . לאחרונה הם שמו לב שאין להם אף מכונית שתוכל להרים חפצים שונים ולהעבירם ממקום למקום . לכן הם החליטו לבנות משאית שאליה מחוברת גלגלת להרמת משאות . א . הסבירו : האם המשאית היא מערכת טכנולוגית ? ב . מהי המטרה של המשאית שתכננו רונית ורון ? ג . תארו איזו פעולה היא צריכה לבצע . ד . כּ תבו שתי דרישות מהמוצר מהמערכת הטכנולוגית ה"משאית . " ה . כּ תבו שני אילוצים שרונית ורון חייבים להביא בחשבון בבניית המשאית ? מטרות : . 1 התלמידים ינמקו לפי אילו מאפיינים אפשר לזהות מערכות טכנולוגיות ; . 2 התלמידים יציעו דרישות מהמוצר ואילוצים למערכת טכנולוגית שרוצים לבנות .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר