עמוד:*48

. 4 השלימו את המידע החסר בטבלה הבאה : טבלה לארגון מידע : מצב רצוי , מצב מצוי , ניסוח בעיה , פתרון מטרה : התלמידים יסיקו מתוך מידע את המצב המצוי , המצב הרצוי , את הבעיה ואת הפתרון . . 5 התאימו את המוצר לצורך בו . השלימו את החסר בכל טור . המוצר טלפון מזלג ______________ ______________ הצורך במוצר ______________ ______________ חימום הבית מחסה . 6 קראו את הקטע הבא וענו על השאלות : מטרה : התלמידים יתאימו צורך למוצר . המצאת הרוכסן בימי מלחמת העולם הראשונה נוצר הצורך אצל החיילים לכפתר את הכפתורים במהירות ) לפני היציאה לקרב . ) כדי לענות על צורך זה , ממציא בשם גדעון סאנבק פיתח את " רעיון הזיזים" של הרוכסן . הזיזים הם השיניים הקטנות ש"מחבקות" זו את זו כאשר רוכסים את הרוכסן . המצאת הרוכסן הייתה כל כך מוצלחת שאנשים התחילו לייצר רוכסנים גם לבגדים שלהם , ולא רק לבגדי החיילים . הרוכסנים הראשונים היו עשויים ממתכת . עם השנים עברו לייצר רוכסנים מפלסטיק ולא רק לבגדים אלא גם למוצרים אחרים כמו נעליים ותיקים . שאלות א . מה היה הצורך של החיילים ? ב . מה היה המענה ) פתרון ( לצורך הזה ? ג . במה היה עדיף השימוש בפתרון הזה על השימוש בפתרון הקודם שהיה לחיילים ? ד . האם הפתרון שהומצא הוא מוצר טכנולוגי ? נמקו . מטרות : . 1 התלמידים ידעו לזהות צרכים ומתן מענה לצרכים ) סעיפים ;) ב-א . 2 התלמידים ידעו להשוות בין שני פתרונות ולהסיק על הפתרון העדיף מביניהם ; . 3 התלמידים יכתבו הסבר מנומק מהו מוצר טכנולוגי .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר