עמוד:*47

משימות הערכה הערה : המשימות מציגות מגוון של פריטי הערכה . על המורה לבחור את הפריטים המתאימים בהתאם למטרות ההוראה–למידה . משימות הערכה נוספות תוכלו למצוא באתר מטר במדור ההערכה , באתר ראמ"ה ובאתר של הפיקוח למדע וטכנולוגיה . פרק ראשון : מהי טכנולוגיה ? פרק שני : בואו נתכן ! . 1 מהי טכנולוגיה ? הקיפו את התשובה הנכונה . א . תהליך של רכישת ידע . ב . תהליך לחקירת חפצים . ג . תהליך של פתרון בעיות ומתן מענה לצרכים אנושיים . ד . תהליך שבו מנסחים השערות ומבצעים ניסויים . . 2 השיבו על השאלות הבאות : א . האם ספר הוא מוצר טכנולוגי ? הסבירו . ב . האם פרה במשק האדם היא תוצר של טכנולוגיה ? הסבירו . ג . האם עגבניית שרי היא תוצר טכנולוגי ? הסבירו . . 3 בטבלה שלפניכם מצבים מוכרים מחיי היומיום : א . הקיפו האם המצב המתואר הוא מצב רצוי או מצב מצוי ? ב . רשמו לכל מצב רצוי מהו הצורך המתעורר . תיאור המצב ללכת בגשם מבלי להירטב המחדד משאיר פסולת להגיע בזמן למשחק הכדורגל לקרוא ספר כאשר אין חשמל ערמות פסולת בפח האשפה האם המצב הוא : מצוי או רצוי ? מצב רצוי / מצב מצוי מצב רצוי / מצב מצוי מצב רצוי / מצב מצוי מצב רצוי / מצב מצוי מצב רצוי / מצב מצוי מהו הצורך ? מטרה : התלמידים יציינו מהי מהות הטכנולוגיה . מטרה : התלמידים ידעו להסביר מה נחשב לתוצר / מוצר טכנולוגי . מטרה : התלמידים ידעו לזהות מצבים מצויים וצרכים אנושיים .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר