עמוד:233

. 3 עושים תנועות בּ צע וּ את הפעולות הבאות בדגם השלד וגם בגופכם : א . קפלו את הברך וישרו אותה . נסו לקפל את השוק קדימה . האם הצלחתם ? ב . קפלו את המרפק וישרו אותו . נסו לקפל את האמה לכיוון השני . האם הצלחתם ? ג . סובבו ( לאט ) את הראש ימינה ושמאלה ( כמו אמירת " לא " ) . האם הצלחתם לסובב אותו סיבוב מלא ? ד . י ר וּ את הזרוע וסובבו אותה , הגדילו בהדרגה את הסיבובים . האם הצלחתם לסובב את הזרוע סיבוב שלם ? ה . קפלו את היד והזיזו רק את האמה . האם הצלחתם לבצע סיבובים רק עם האמה ? . 4 מניעים עצם בגולגולת הגולגולת שלנו מורכבת מכמה עצמות , אך לא ניתן להזיז אותן . א . במה שונות עצמות הגולגולת מעצמות אחרות בגוף ? ב . ב דְ ק וּ בדגם ובגופכם ומצאו איזו עצם בראש יכולה לנוע . חלק ב : סיכום התצפית . 1 כיצד בנוי השלד ? . 2 איל וּ סוגים של תנועות אפשר לעשות בעזרת השלד ? . 3 הסבירו באמצעות דוגמאות האם ניתן לעשות את כל סוגי התנועות בכל חלקי השלד . . 4 נסו להסביר : מה במבנה השלד מאפשר לנו לבצע תנועות מגוונות ? . 5 נסחו לפחות שלוש שאלות שעולות אצלכם בעקבות התצפיות . בניסוח השאלות השתמשו במילות שאלה כגון : מה הקשר ? כיצד ? איך ? היכן ? מה דומה ? מה שונה ? מתי ? מה קורה ? . 6 בחרו שאלה אחת ותכננו דרך מתאימה למציאת תשובה לשאלה ? ( תצפית , ניסוי או מקורות מידע ) . ואיך נדע את התשובות לשאלות ? נבצע את המשימות הבאות

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר