עמוד:173

מה קורה למים כשמקררים אותם ? בעקבות בעקבות ביצוע המשימה - נדע ... • לגלות בעזרת ניסויים מה קורה למים במצב צבירה גז ולמים במצב צבירה נוזל כשמקררים אותם . • למדוד טמפרטורה בעזרת מד טמפרטורה . • לתאר תוצאות ולהסיק מסקנות . חלק א : מאדים ל ... מגז ל ... ציוד : בקבוק זכוכית ( או פלסטיק ) קר וסגור ( שהיה במקרר כמה שעות ) הנחיות . 1 לפניכם בקבוק זכוכית ריק שהיה במקרר כמה שעות לפחות . . 2 נגב וּ היטב את הבקבוק הסגור , והניחו אותו על השולחן . . 3 כעבור כמה דקות , התבוננו היטב בדופנות הבקבוק . תארו מה אתם רואים . . 4 נגב וּ את הבקבוק שוב , והמתינו כמה דקות . האם קיבלתם את אותה התופעה ? . 5 נסו להסביר את התופעה ( רמז : מה קרה לאדי המים שהיו באוויר ?) . . 6 הסיקו : מה בסביבה גורם לאדי מים ( גז ) לעבור למצב של נוזל ( מים )? חלק ב : ממים ל ... מנוזל ל ... ציוד : מד טמפרטורה , מבחנה , כלי המכיל תערובת מקררת הנחיות . 1 הכניסו כוס מים למקפיא . . 2 ב דְ ק וּ מה קרה למים כעבור כמה שעות . . 3 הכניסו למבחנה מעט מים ושימו בתוכם את קצה מד הטמפרטורה . . 4 מ דְ ד וּ את הטמפרטורה של המים שבתוך המבחנה . . 5 הכניסו את המבחנה לתוך תערובת מקררת .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר