עמוד:105

מגדירים בעיה , דרישות ואילוצים מזהים צורך ומנסחים בעיה לפני שניגשים לפתור בעיה טכנולוגית שואלים : מהו הצורך ואיזו בעיה יש לפתור ? . 1 מהו המ צּ ב המצ וּ י ( המצב הקיים ) בסיפור של אפרת ? . 2 איזה מ צּ ב רָ צ וּ י הייתה רוצה אפרת שיהיה ? . 3 מהו הצורך של אפרת שגרם לה לדאוג כל כך ? . 4 הגדירו את הבעיה הטכנולוגית של אפרת . זו הבעיה שאתם צריכים לפתור . התחילו את ההגדרה במילת השאלה איך או כיצד . מגדירים דרישות ובודקים אילוצים לאחר ניסוח הבעיה הטכנולוגית , מגדירים את הדרישות מהמוצר ובודקים את האילוצים . . 1 מהן הדרישות מהמוצר בסיפור המעשה אריזה לעוגה ? לדוגמה : שהאריזה תגן מפני גשם וחום . . 2 הוסיפו דרישות מהמוצר נוספות משלכם . לדוגמה : האריזה צריכה להיות יפה . . 3 אילו אילוצים של פתרון ( אריזה לעוגה ) יכולים להיות לאפרת ? לדוגמה : חסר לאפרת מידע על חומרים שמהם אפשר להכין אריזה . . 4 איזה מידע חסר לכם ? בדקו במקורות מידע שונים ( לשם כך עברו לחקירה בעמוד . ( 107 . 5 לאחר שאספתם מידע , בדקו האם אתם צריכים לנסח שוב את הדרישות ואת האילוצים . לאחר שהגדרתם את הבעיה , את הדרישות ואת האילוצים , העריכו האם אתם יכולים להמשיך בתהליך והחליטו : • האם אתם ממשיכים להעלות רעיונות לפתרון ? אם כן , עברו לעמוד . 106 או : • האם אתם ממשיכים לבניית הפתרון כדגם או כאב טיפוס ? אם כן , עברו לעמוד . 108 נווט תהליך התיכון

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר