עמוד:46

מגלים ח רָקִ ים ור כּ• יכ וֹ ת בסביבה בעקבות המשימה - נדע ... • לתכנן ולבצע תצפית . • לנסח שאלות שאפשר לקבל עליהן תשובות באמצעות תצפית . • לזהות ולתאר חרקים ו יכ וֹ ת בסביבה . משימה זו עושים רק בנוכחות מורה ! משימתכם היא לתכנן ולבצע תצפית . מטרת התצפית היא להכיר ח רָקִ ים נוספים או רַ כיכ וֹ ת נוספות בסביבה הקרובה . הנחיות . 1 שאלו שאלות שתוכלו להשיב עליהן בעזרת תצפית . . 2 היכן תבצעו את התצפית ? . 3 איזה ציוד דרוש לכם לביצוע התצפית ( מגדלת , מד – טמפרטורה ללא כספית ) , כלי איסוף , מל קָ ט וֹ ת , מצלמה )? . 4 כיצד תתעדו את הנתונים שתאספו בתצפית ( טבלה , דף תצפית , תמונות )? . 5 מה יהיה התפקיד של כל חבר / ה בקבוצה ? . 6 בצע וּ את התצפית בהתאם לתכנון . . 7 מה גיליתם בעקבות התצפית ? חושבים מדע : תצפית בטיחות • אין להפוך אבנים או לתחוב ידיים מתחת לאבנים מחשש להכשות נחשים או לעקיצות של בעלי חיים . • יש לצאת לסיור עם בגדים מתאימים ועם נעליים סגורות . תצפית היא התבוננות בתשומת לב בפרטים . • שואלים שאלות שמכוונות את תשומת הלב לפרטים שונים . • מתבוננים ביסודיות ומחפשים פרטים רבים . • נעזרים בחושים ובמכשירים כדי לאסוף נתונים . • בסוף התצפית מעבדים את הנתונים ומסיקים מסקנות .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר