עמוד:37

. 2 צאו לסיור בסביבה הקרובה וזה ַ וּ שלושה מינים שונים של ח רָקִ ים . היעזרו באיור של החגב . וערכו עליהם תצפית . . 3 היעזרו במגדלת והתבוננו במבנה הגוף של הח רָקִ ים על פי רשימת התכונות המופיעה בטבלה הבאה . . 4 שרטטו טבלה ( ראו דוגמה ) וכתב וּ את תכונות מבנה הגוף של הח רָקִ ים בעמודות המתאימות . היעזרו בדוגמה של החגב . בטיחות • אין להפוך אבנים או לתחוב ידיים מתחת לאבנים מחשש להכשות נחשים או לעקיצות של בעלי חיים . • יש לצאת לסיור עם בגדים מתאימים ועם נעליים סגורות . . 5 עיינו בנתונים שבטבלה , השוו והסיקו : אילו תכונות של מבנה הגוף משותפות לכל הח רָקִ ים ? . 6 כתב וּ משפט שמתאר מה מאפיין את מחלקת הח רָקִ ים . חושבים מדע : הסקת מסקנות . 1 מדוע חשוב לערוך תצפית על כמה מיני ח רָקִ ים ? . 2 כיצד סייעה לכם המגדלת בביצוע התצפית ? . 3 כיצד מצאתם מה מאפיין את כל הח רָקִ ים ? איזו פעולת חשיבה עשיתם כדי לכתוב מה מאפיין את החרקים ? . 4 אם תבחינו בסביבה בבעל חיים שמזכיר חרק , כיצד תוכלו לדעת ( להסיק ) אם הוא שייך למחלקת הח רָקִ ים ? טבלת השוואה : מבנה הגוף של הח רָקִ ים

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר