עמוד:31

במבט חוזר ... השיבו על השאלות הבאות : . 1 הביאו דוגמאות לשלושה בעלי חיים שונים שנמצאים כמעט בכל בית . א . באיזה חלק של היממה הם פעילים ? ב . כיצד הם משיגים את צורכי הקיום שלהם בבית ? . 2 בספר בראשית פונה אלוהים אל נח ומבקש ממנו לבנות תיבה למשפחתו ולבעלי החיים שבסביבה . " ומכל החי מכל בשר שניים מכול תביא אל התיבה להחי וֹ ת אתך , זכר ונקבה יהיו " ( בראשית ו , י " ט ) . איזה מאפיין ח יּ ים קשור בעובדה שמכל בעל חיים לקח נח לתיבה גם זכר וגם נקבה ? . 3 לאיזה מאפיין חיים קשורה ההתנהגות של בעלי החיים הבאים : שימו לב : לעתים ניתן לשייך את ההתנהגות ליותר ממאפיין ח יּ ים אחד . א . נ קֵ בה של צב ים מטילה ביצים בחוף הים בתוך גומה עמוקה . ב . הלווייתן עולה מעל פני המים ושואף אוויר . ג . הדבורה אוספת אבקה מהפרחים . ד . הטווס פורש את הזנב הצבעוני שלו . ה . להקה של ציפורים חולפת מעלינו . ו . הציפור פורשת את כנפיה ומצליחה לתפוס את הפרפר שעף באוויר . . 4 איזו התאמה מתוארת בכל אחד מהמשפטים הבאים , התאמה בהתנהגות או התאמה במבנה הגוף ? העתיקו את המשפטים והשלימו בהם את המילים החסרות . א . הזיקית מבלה את רוב ימיה על עצים . גופה צר ואצבעותיה מותאמות ללפיתת ענפים . זוהי התאמה _______ . ב . לגמל יש דבשת מלאה שומן . זוהי התאמה _________ . ג . הגמל שותה כמות אדירה של מים בבת אחת שמספיקה לימים אחדים . זוהי התאמה ________ . ד . החולד מקיש בראשו במחילה שלו והקולות מגיעים לחולדים אחרים בסביבה . זוהי התאמה _________ .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר