עמוד:15

חושבים ועושים טכנולוגיה בונים בית גידול מלאכותי לבעלי חיים בעקבות המשימה - נדע ... • לתכנן ולבנות בית גידול מלאכותי שיספק את צורכי הקיום של בעלי החיים . הנחיות . 1 בַּ חר וּ בעלי חיים שאותם תרצו לגדל בבית או בכיתה : דגים , אוגרים , שרקנים , ארנבונים , תוכונים , ש בּ ל וּ לים , טואי המשי ואחרים . . 2 מה צריך לספק לבעל החיים שאותו תרצו לגדל ? א . הכינו רשימה שבה תפרטו מהם צורכי הקיום שחייבים לספק לבעל החיים כדי שיוכל להתקיים . ב . היעזרו במקורות מידע נוספים וּ ב דְ ק וּ אילו צרכים מיוחדים יש לבעל החיים שלכם . לדוגמה : איזה סוג מזון הוא מעדיף ? ג . תכננ וּ כיצד ייראה בית הגידול המלאכותי ( המבנה , הצורה , הגודל ) . תוכלו גם לצייר . ד . ארגנו את הכלים ואת הציוד הדרושים לכם ובנו בית גידול מלאכותי שבו תוכלו לספק לבעל החיים את צורכי הקיום שלו . ה . כתב וּ הנחיות שיסבירו כיצד לטפל בבעל החיים . חושבים מדע : חקר בפעולה תלמידי כיתה ד גדלו בעלי חיים בפינת החי שבבית הספר ( אוגרים , שרקנים , ארנבים ) . הם רצו לבדוק איזה סוג מזון מעדיפים לאכול בעלי החיים . . 1 נסחו שאלת חקר . ( זוהי שאלה שאפשר למצוא לה תשובה בעזרת ניסוי או תצפית ) . . 2 תכננ וּ את מהלך הבדיקה ( למשל , סוג בעל החיים , מספר בעלי החיים , סוגי מזון , כמויות מזון , זמני האכלה ועוד ) . . 3 כמה חזרות תבצעו ? מדוע חשוב לערוך חזרות ? . 4 כיצד תארגנו את הנתונים שתאספו ?

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר