עמוד:10

. 3 כתבו דוגמאות לשיטות עיבוד שבאמצעותן משנים חומרים טבעיים לחומרים מעובדים . . 4 בחרו מוצר אחד וחקרו אותו בעזרת השאלות הבאות : א . לאיזו מטרה ( או צורך ) ייצרו את המוצר ? ב . מאילו חומרים עשוי המוצר ? האם הבחירה בחומרים אלה להכנת המוצר נכונה ? ג . האם החומרים האלה הם חומרים מעובדים או חומרים טבעיים ? ד . באילו שיטות עיבוד השתמשו לעיבוד החומרים הטבעיים ? ה . תארו באמצעות תרשים ( בשני השלבים ) את הקשר בין המוצר שחקרתם למקור החומר שממנו ייצרו אותו . ו . הע ֲ ריכו את עבודת הצוות שלכם : • כיצד חילקתם תפקידים לביצוע המשימה ? מה היה התפקיד של כל אחד / אחת בעבודת הצוות ? מה הייתה התרומה של עבודת הצוות לביצוע המשימה ? משאבי טבע - מהם ? לכל מה שבני האדם לוקחים מן הטבע לצורך קיומם ולשיפור איכות חייהם קוראים משאבי טבע : יצורים חיים , חומרים מן הטבע ואנרגיה . משאבי הטבע נמצאים במקומות שונים בכדור הארץ . משאבי טבע נמצאים ביבשות . למשל , עפרות המתכת , יערות טבעיים , חיות בר , חומרי דלק ( נפט גולמי , גז בישול ופחם , ( מלחים ( מלח בישול , אשלג , פוספט ) מים ועוד . משאבי טבע נמצאים במקווי מים ( אגמים , ימים , אוקינוסים . ( למשל , מים , מלחים , שדות נפט הנמצאים מתחת לקרקעית הים , עפרות מתכת ( למשל , עפרת מנגן ) הנמצאות בקרקעית הים ויצורים חיים ( למשל , אצות , דגים ) שחיים בים . משאבי הטבע נמצאים באוויר . מרכיבים שונים של האוויר משמשים אותנו לצרכים שונים . למשל , החנקן משמש לייצור דשנים , ארגון וניאון לתאורה , פחמן דו-חמצני במצב צבירה מוצק לקירור ( קרח יבש ) ועוד . אילו משאבי טבע האדם מנצל ? מהי חשיבותם ? אילו השפעות יש לשימוש בהם על האדם , על החברה ועל הסביבה ? מילון : חומר מעובד : חומר שעבר תהליכי שינוי על ידי האדם ( צורה , גודל וכן בתכונות כמו צבע , מסיסות ועוד . ( חומר טבעי : חומר שמקורו מן הטבע . החומר לא עבר תהליכי עיבוד .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר