עמוד:217

קוראים , מבינים ומדברים א . סמנו בשירו של שאול טשרניחובסקי את כל הדברים שבזכותם העולם קיים . ב . מה חושב שאול טשרניחובסקי – בזכות מי ובזכות מה העולם קיים ? ג . מה המשותף לכל הדברים האלה ? ד . האם גם אתם חושבים כמו שאול טשרניחובסקי ? הסבירו . ה . בזוגות 1 קראו את השיר וסמנו בקו את החרוזים , לדוגמה : בזכותם - קיים . 2 קראו שוב ובקול את השיר . הקפידו על קריאה מדויקת . מבינים ועונים א . כתבו בטבלה את ה " דברים " שבזכותם העולם קיים , ואת המקומות שבהם הם נמצאים בעולם . ה " דברים " שבזכותם העולם קיים קטנטנים שמות המקומות בכל מקום ב . לאילו קבוצות אפשר למיין את ה " דברים " ? ג . בבית האחרון בשיר שאול טשרניחובסקי כותב : " בזכותם של קטנטנים בכל מקום , בכל הזמנים " . אילו עוד " קטנטנים " יש בעולם , ואיפה הם נמצאים ? ד . מה המסר של השיר ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר