עמוד:196

קוראים ומבינים משפט סתמי א . קראו את המתכון וסמנו את הפעלים . ב . מהי הצורה של הפעלים ? ( שימו לב לגוף ולזמן הפעלים . ) ג . במשפטים לא כתוב מי עושה את הפעולות . הסבירו למה . שימו לב במתכון כתוב " מוסיפים את היין " ו " מערבבים את כל החומרים " . מי טוחן ? מי מוסיף ? לא יודעים . אולי אתה , אולי אנחנו , אולי אתם או כל אחד אחר . למשפט כזה קוראים משפט סתמי . במשפט סתמי לא אומרים מי עושה את הפעולה . לפעמים לא יודעים מי עושה את הפעולה , ולפעמים כולם עושים את הפעולה . משתמשים במשפטים סתמיים במתכונים , בהוראות ובהמלצות . ד . השלימו את הפעלים במשפטים הסתמיים . השתמשו בפעלים האלה : פותרים , חוזרים , חוצים , קונים , רוחצים . 1 קוראים לי יסמין . 2 לעבודה וללימודים אחרי החגים . 3 את כל התרגילים . 4 עכשיו , משלמים אחר כך . 5 את הכביש רק במעבר חצייה . 6 לפני הארוחה ידיים . כותבים מתכון כתבו מתכון של מאכל שאותו מכינים במשפחתכם לכבוד חג או חגיגה . א . השתמשו במתכון במשפטים סתמיים . ב . חלקו את המתכון לשלושה חלקים : מהם המצרכים ? איך מכינים ? איך מגישים ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר