עמוד:164

לאחר חודשים של לימודים ב " חדר " , בשבת אחרי הצהריים בא המלמד לביתנו והציע לאבא לבח וֹ ן אותנו על האותיות העבריות . התרגשנו מאוד : אבא יבחן אותנו ! אבא שלנו הרציני , שעסוק כל השבוע בעניינים שלו , ובשעות המנוחה קורא בתורה – הוא 35 ימצא זמן לבחון אותנו ! המבחן עבר בהצלחה . אבא ליטף את ראשי ואמר למלמד שלפי דעתו אפשר להתחיל ללמד אותי ואת אחי את סיפורי התורה . אימא התמלאה שמחה : " גם שני ילדיי אלה יביאו לנו הרבה נחת , בעזרת השם " . נחת ביום התחלת לימוד התורה , ערכה אימא חגיגה קטנה ב " חדר " . קיבלנו עוגות וממתקים רבים והמלאכים זרקו עלינו מטבעות כמו גשם משמים . המלמד כמובן 40 לקח אותם מידינו אבל אני ואחי לא בכינו כי ידענו שאימא תיתן לנו עוד בבית . התחלנו ללמוד את סיפורי התורה ברצינות רבה . הסיפורים היו מעניינים מאוד , ובכל זאת הישיבה ב " חדר " הייתה קשה מיום ליום . היו אלה ימי הקיץ , ב " חדר " היה חם מאוד והאוויר עמד מבלי לזוז . הלב ביקש הביתה – אל הגן , אל החצר הגדולה . לרוץ יחפים לאגם ולשחות במים הכחולים . הלימודים בימי הקיץ היו ארוכים , 45 ולפעמים נראה היה כאילו אין להם סוף . לפעמים המלמד היה נרדם , ואנחנו היינו יוצאים בשקט אל הרחוב . שם היינו משחקים בשמחה כל מיני משחקים . אך הנה כבר התעורר המלמד , והחגיגה נגמרה ! על פי : החדר : מחקרים , תעודות , פרקי ספרות וזיכרונות , עמנואל אטקס ודוד אסף ( עורכים ) , 2010 החדר , מוריץ דניאל אופנהיים , 1878

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר