עמוד:141

נטיית הפעיל – זמן עתיד א . קראו את הנטייה . נטיית הפועל להס בּ יר - לה ְ … ִ … י … זכר זכר / נקבה נקבה זכר זכר / נקבה נקבה ( אני ) אס בּ יר ( אני ) א ְ … ִ … י … ( אתה ) תס בּ יר ( את ) תס בּ רי ( אתה ) ת ְ … ִ … י … ( את ) ת … ְ ִ … י … ִ י הוא יס בּ יר היא תס בּ יר הוא י ְ … … ִ י … היא ת … ְ … ִ י … ( אנחנו ) נס בּ יר ( אנחנו ) נ ְ … … ִ י … ( אתם / אתן ) תס בּ יר וּ ( אתם / אתן ) ת ְ … ִ … י …וּ הם / הן יס בּ יר וּ הם / הן י … ְ ִ … י …וּ ב . כתבו את נטיית הפעלים הבאים – להגזים , להדליק , להרגיש – בזמן עתיד בכל הגופים . ג . חשבו על דרכים נוספות ללמוד למבחן . כתבו עוד שלושה משפטים בעתיד עם הפעלים : להמציא , להצליח , להמשיך . מעבר לעתיד בזוגות א . קראו את הקטע . מבחן כיתתי במדעים אדם מספר : " המורה למדעים החליטה לבחון אותנו על החומר החדש שלמדנו בשיעורים האחרונים . היא הדפיסה עותקים של המבחן לכל התלמידים והביאה אותם לכיתה . היא נתנה לנו את המבחנים והסבירה לנו את השאלות . אנחנו הקשבנו להוראות של המורה . נור וע בּ ד התחילו מיד לענות על השאלות . עלי הרגיש לא טוב והפסיק לכתוב את המבחן . אני הספקתי לענות על כל השאלות עד סוף השיעור . סחר ומרים המשיכו לכתוב תשובות גם אחרי הצלצול . אני מקווה שכולנו הצלחנו במבחן ! " ב . סמנו את כל הפעלים בבניין הפעיל בסיפור של אדם . ג . ספרו את כל הסיפור בזמן עתיד .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר