עמוד:137

קוראים ומבינים בזוגות א . סמנו את בּ יט וּ יי ההגזמה בשתי השיחות . ב . בחרו באחת מהשיחות וקראו אותה בקול . התאימו את הקול שלכם לקול שמתאים לדיבור בהגזמה . שיחה בכיתה ג . מה דעתכם : למה הדוברים משתמשים בביטויי הגזמה ? ד . אילו ביטויי הגזמה אתם מכירים בשפה הערבית ? האם יש ביטויים בערבית שדומים לביטויים בעברית ? משלימים משפטים השלימו את המשפטים בעזרת מחסן המילים : מדהים בלי סוף מהממת מתה א . אני צפיתי בסרט הזה הרבה פעמים כי אני כל כך אוהבת אותו . זה פשוט סרט . אני עליו . ב . השמלה שלך מאוד מאוד יפה . זאת שמלה ! ג . הוא מתקשר לאביגיל הרבה פעמים ואין תשובה . הוא ממשיך להתקשר אליה . כותבים וממחיזים בזוגות א . בחרו באחד מן הנושאים שלפניכם : 1 עמרי בא לכיתה עם תיק חדש . 2 סחר קיבלה ציון מאה במבחן במדעים . ב . כתבו שיחה על הנושא והשתמשו בביטויי הגזמה . ג . הציגו את השיחה בפני חבריכם לכיתה . דוגמה תלמיד א : ראית את התיק החדש של עמרי ? תלמיד ב : כן . וואו . אין דברים כאלה . אתה יודע איפה הוא קנה את התיק ? תלמיד א : כן , בחנות של מנצור . זאת חנות מדהימה ...

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר