עמוד:110

. 7 סיפורי הבית | קוראים סיפור על פי ג ' רייס טנ וּ ס 1 אני בן לאב פלאח ממשפחה מכובדת של פלאחים . גם אבותיו חיו בכפר ועבדו בשדות . בעבודה קשה הם הביאו לחם למשפחתם . הדודים שלי מצד אבי גרו קרוב אלינו . בקומה הראשונה של הבית שלנו הייתה רפת , שגרו בה פרות רבות . בקיץ לא אהבנו לישון בקומת השינה שמעל הרפת , בגלל הריחות הלא 5 נעימים שעלו ממנה . בּ ר וּךְ הי וֹ שב בּ מר וֹ מים , שנתן לנו גגות רחבים ויפים . מכל גג אפשר לראות את הגגות של השכנים הקרובים והרחוקים ואפשר גם לשחק עליו משחקים . בּ ר וּךְ הי וֹ שב בּ מר וֹ מים - מזרנים - ל וּ קס - גחלילי וֹ ת - כל משפחה בשכונתנו בנתה לה על גג ביתה ס וּכּ ה גדולה ועל הרצפה מזרנים לשינה . 10 לאחד הדודים היו שני בנים , מאר וֹ ן – הצעיר ממני בחצי שנה , ואליאס – המבוגר ממני בחצי שנה . שניהם באו עם אביהם אל גג ביתנו , כי אבי הזמין את אחיו לארוחת הערב יחד עם עוד חברים ושכנים . המבוגרים דיברו על כל מיני נושאים שלא עניינו אותנו . סבתי הגישה תה לאורחים . אחר כך היא אמרה לנו : " קומו , ילדים , קומו ושחקו על הגג . הירח והכוכבים מאירים את השמים ואור הל וּ קס הופך את הלילה ליום " . 15 תשאלו – אילו משחקים אפשר לשחק בחושך על גג הבית ? באוויר מעל הגג עפו גחלילי וֹ ת , דולקות כמו מנורות קטנות , ואנחנו ניסינו לתפוס אותן . רצינו לבדוק איך הן נותנות את האור הצהוב שלהן . זו הייתה חידה גדולה בין כל החידות שהיו בעולמנו . על הגג שיחקנו עוד משחק . משחק מסוכן . היינו קושרים סרט על העיניים של אחד 20 מאתנו ואחר כך מחביאים חפץ על הגג . הילד שעיניו קשורות היה צריך למצוא את החפץ מצלמים ומספרים בזוגות א . התכוננו לספר לחבר או לחברה על החדר שלכם . אתם יכולים לספר עם מי אתם גרים בחדר , לתאר את הרהיטים והחפצים בחדר , את הנוף שרואים מחלון החדר , וכמובן מה אתם אוהבים בחדר . השתמשו בשמות התואר : יפה , חדש , ישן , מיוחד , גדול , קטן , רחב , צר , גבוה , נמוך , נוח ... ב . בחרו משימה אחת מתוך השתיים . 1 ספרו לחברכם או לחברתכם על החדר שלכם . 2 צלמו את עצמכם בחדר , ותארו אותו . ג . האזינו לחבריכם או צפו בסרטים של חברים . אילו דברים חדשים למדתם ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר