עמוד:105

קוראים ועונים בזוגות א . קראו בקול את השיחות . ב . סמנו במפות את הדרך של יותם לבית של מאהר ואת הדרך של איה למסיבה . ג . האם יותם יכול להגיע לבית של מאהר בדרך נוספת ? האם איה יכולה להגיע למסיבה בדרך נוספת ? 1 אם כן , בחרו באחת השיחות וסמנו את הדרך הנוספת במפה . 2 כתבו את הוראות ההגעה . 3 הקריאו לזוג אחר את ההוראות שכתבתם , והם יסמנו את הדרך במפה . 4 אם לא , הסבירו למה אין דרך נוספת . קוראים וכותבים א . קראו והשלימו את השיחות בפעלים : פונה , חוצה , ממשיך והולך . התאימו את הפעלים לגוף ולזמן המתאים . 1 למרפאה - סליחה , אדוני , איך אני מגיע למרפאה ? - אתה שמאלה ו ישר . אחר כך אתה את הכביש והולך עד רחוב כּ ץ . הבנת ? - כן . ואחר כך ? - ברחוב כץ אתה ישר עד הסוף ו ימינה לרחוב עמנ וּ אל . המרפאה שם . - תודה . 2 לגן השושנים - סליחה , גברתי , איך אני מגיעה לגן השושנים ? - את שמאלה לרחוב דן , ישר עד רחוב אליאס ו ימינה בפנייה השנייה , לרחוב גת . גן השושנים נמצא שם . - תודה רבה ! - על לא דבר . בזוגות ב . קראו בקול את השיחות . התאימו את הקריאה לסימני הפיסוק . ג . כתבו מסרון לחבר או לחברה איך מגיעים מבית הספר לבית שלכם . השתמשו בפעלים : לפנות , לחצות , ללכת , ולהמשיך .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר