עמוד:95

. 15 מי לא מכיר את ג ' וחא ? | קלוז א . קראו את הקטע עד הסוף . ב . השלימו את המילים החסרות בעזרת מחסן המילים . שימו לב שעל הפועל להתאים למשפט בזמן ובגוף . רגליים רופאים ליצן חיים בריא תודה כואב לשבור לבקר טיפש בזוגות ג . קראו בקול ובדקו את ההשלמות . ג ' וחא הוא דמות שמופיעה בהרבה סיפורים . בחלק מהסיפורים ג ' וחא הוא חכם , ובסיפורים אחרים הוא . לפעמים ג ' וחא הוא רציני ולפעמים הוא . אבל בכל הסיפורים ג ' וחא הוא מצחיק , וגורם לנו לחייך . כמו בסיפור הבא : פעם אחת הלך ג ' וחא לטייל ברחוב וחשב מחשבות יפות על ה . באותו הזמן גנב ברח מאחד הבתים וקפץ מגדר . הגנב נפל על ג ' וחא . לגנב לא קרה שום דבר , אבל ג ' וחא שבר את הרגל . לקחו את ג ' וחא לבית החולים , וה טיפלו בו . חבר של ג ' וחא בא אותו בבית החולים . החבר שאל אותו : " ג ' וחא , איך אתה מסביר את מה שקרה לך ? למה אתה נפצעת והגנב נשאר ושלם ? " . ענה לו ג ' וחא בחיוך : " צריך לומר תודה לאלוהים על שנתן לנו רגליים שאפשר ״ . החבר של ג ' וחא התפלא ושאל : " אם שברת רגל , למה אתה רוצה לומר ? " . ענה לו ג ' וחא בחיוך : " כי אם לא היו לי , הייתי שובר את הגב וזה הרבה יותר ... " . על פי : " הצד החיובי של החיים " , ג ' וחא : כל הסיפורים מצחיקים וחכמים , סיפרה מחדש : יהודית סבזרו , 1995 ד . בחרו את המסר המתאים לסיפור : 1 לכל גנב יש סוף רע . 2 כדאי לראות את הטוב בכל דבר . 3 כדאי לשבור רגל אחת ולא שתיים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר