עמוד:16

מבינים ומדברים א . סמנו בשיחה ואמרו : אילו עובדות חדשות לומדים מהריאיון על אדיסון , שלא הופיעו בידיעה העיתונאית בעמוד ? 6 ב . אדיסון מספר שהיו עוד אנשים שחשבו על נורת החשמל . מה אתם חושבים , למה דווקא הוא הצליח להדליק אותה לזמן ארוך , ואחרים לא הצליחו ? ג . אילו תכונות של ממציא היו לאדיסון ? קוראים לפי תפקידים וממחיזים בזוגות א . קראו בקול את הריאיון עם אדיסון וסמנו בו משפטי פתיחה , משפטי סיום ושאלות ששאל העיתונאי שיעזרו לכם להכין ריאיון עם ממציא אחר . ב . המציאו וכתבו ריאיון עיתונאי עם ממציא אחר או ממציאה אחרת . אתם יכולים לראיין ממציא או ממציאה שאתם מכירים , או לכתוב את הריאיון לפי מידע שתמצאו ברשת האינטרנט על הממציאים . לדוגמה : סטיב ג ' וֹבּ ס – ממציא האייפ וֹ ן , אל כּ סנדר פלמינג – מגלה ה פּ ניצילין ( האנטי בּ י וֹ טיקה ) , עדה י וֹ נת – החוקרת הישראלית שזכתה בפרס נ וֹבּ ל לכימיה , או ממציאים אחרים . ג . המחיזו את השיחה שכתבתם והקליטו אותה . אתם יכולים להתחיל כך : עיתונאית : שלום . ממציאה : שלום גם לך . עיתונאית : אני רוצה לברך אותך על ההצלחה שלך . כולם חושבים שההמצאה שלך חשובה . ממציאה : תודה רבה . עיתונאית : ספרי לי , איך היית לממציאה ? ... . . . ד . האזינו לראיונות של חבריכם : מי הממציא או הממציאה ? מהי ההמצאה ? אילו עובדות למדתם על הממציא או הממציאה ועל ההמצאה ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר