עמוד:7

הפרק " בעיות השוואה ( חיבוריות ) " על פי המלצות תכנית הלימודים יש להקדיש כ - 7 שעות לנושא זה . סוגי הבעיות בפרק א . בעיות השוואה מרמות 4 - 1 ( ראו טבלה בעמוד . ( 6 ב . בעיות השוואה מרמות 6 - 5 ( משמשות כאן כפעילויות אתגר – בבעיות כאלה נעסוק בהרחבה בכיתה ג ) . ג . בעיות חיבור שונות מהסוגים שנלמדו עד כה ( יש מעט בעיות כאלה מכיוון שמתמקדים בסוג הבעיות החדש שנלמד בפרק זה ) . המודל שבעזרתו אנו מציעים לתלמידים לנתח מצב השוואה נתון הוא ישר מספרים סכמתי . התלמידים יכולים לסמן את הקבוצה הקטנה , את הקבוצה הגדולה ואת ההפרש ביניהן : מודל זה יכול לעזור לתלמידים להתמקד בזיהוי הקבוצות כאשר הטקסט הנתון אינו " שקוף " . אין אלגוריתם המוליך מטקסט לביטוי מתמטי , ועל התלמידים להבין את המתואר ואת הקשר שבין הקבוצות . הסכמה של ישר המספרים יכולה לעזור לתלמידים בשלב המעבר בין הטקסט לביטוי המתמטי : לאחר שזיהו התלמידים את המרכיבים השונים ואת תפקידה של כל קבוצה בבעיה הנתונה , הם יכולים לעבור למציאת התרגיל שבעזרתו יוכלו לחשב את גודלה של אחת הקבוצות או את ההפרש בין שתי הקבוצות . אלה המשימות העיקריות שהתלמידים עוסקים בהן : א . התמודדות עם טקסט מילולי המתאר שתי קבוצות וקשר השוואה ביניהן ב . זיהוי תפקידן של הקבוצות המתוארות בטקסט ( קבוצה גדולה , קבוצה קטנה וההפרש ) ג . בחירת מבנה מתמטי המתאים לתיאור המצב ד . מציאת הפעולה החשבונית הנדרשת לפתרון הבעיה ה . ניסוח תשובה לבעיה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר