עמוד:134

ה . יממה ( עמודים 204 - 200 בחוברת לתלמיד ) בעמודים 204 - 200 עוסקים בהכרת היממה כיחידת זמן הכוללת 24 שעות . בפעילויות 2 - 1 התלמידים לומדים מהי יממה . בפעילויות 4 - 3 התלמידים עוסקים בחישובי זמן הכוללים יממות . בפעילויות 8 - 5 עוסקים בתיאורי זמן שונים בתוך היממה ( בוקר , צהריים וכדומה ) ובהכרת שעון היממה . פעילות 9 משמשת פעילות יישום וסיכום . עמוד 200 פעילות 1 התלמידים מציירים את מחוגי השעון 10 , 6 , 4 ו - 12 שעות אחרי השעה 3 ומגלים שאחרי 12 שעות מצב המחוגים חוזר על עצמו . רצוי לוודא שהם אכן שמו לב לכך . פעילות 2 מטרת הפעילות היא לתת לתלמידים תחושה לגבי אורכה ומשמעותה של יממה ולכוון אותם לגלות בעצמם כמה שעות יש ביממה ( בסעיף ה ) . חשוב להדגיש לתלמידים שאורכה של יממה הוא תמיד 24 שעות , ללא תלות בשעת התחלתה . כמו כן רצוי לציין שכל יממה כוללת גם שעות יום וגם שעות לילה . עמוד 201 פעילות 3 התלמידים ממירים משכי זמן של יממות בשעות . העיקרון של המרת יחידות מוכר לתלמידים הן מפרקי המדידה הקודמים – מדידת אורך ומדידת משקל - והן מהיחידות הקודמות בפרק זה ( המרת שעות בדקות והמרת דקות בשניות ולהפך ) . פעילות 4 התלמידים מחשבים משכי זמן של יממות בשעות . הסעיפים בפעילות זו שונים זה מזה בסוג הנתונים ובמבנה הבעיה . בסעיפים א ו - ב , למשל , יש לחשב משך זמן לפי מועד התחלה וסיום , ואילו בסעיפים ד ו - ה יש למצוא את מועד הסיום לפי מועד התחלה ומשך זמן . סעיף ג אינו דורש חישוב אלא הבנה של הקשר בין יממה לשבוע ( מניחים שהתלמידים יודעים מהו שבוע ) . בכל סעיף חשוב לוודא שהתלמידים הבינו את הנתונים ואת השאלה . חשוב לתת להם זמן מספיק לקרוא , להבין ולפתור . כמו כן יש לקבל דרכי פתרון שונות ( כולל שימוש באצבעות ) .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר