עמוד:132

ד . שניות ( עמודים 199 - 198 בחוברת לתלמיד ) בעמודים 199 - 198 התלמידים מכירים יחידת זמן חדשה – השנייה . מכיוון שבמהלך שנת לימודים זו למדו התלמידים מדידת אורך , הם כבר הרגישו בצורך ביחידות מידה קטנות למקרים שבהם צריך לדייק יותר . ייתכן שלמקצת התלמידים יש בשעוני היד מחוג שניות או תצוגת שניות דיגיטלית , ולכן הם יגיעו בעצמם לקיומה של יחידת מידה זו . פעילויות 2 - 1 נועדו ליצור תחושה לגבי משכה של שנייה . פעילויות 4 - 3 עוסקות במעבר בין יחידות הזמן שנלמדו - שנייה , דקה ושעה - ובחישובי זמן . היחס בין שנייה לדקה הוא כמו היחס בין דקה לשעה , שתורגל ביחידות הקודמות . חישובי הזמן עוסקים בריצה למרחקים קצרים . מדידת זמן ריצה היא דוגמה למצב שבו יש צורך ביחידת מידה קטנה מדקה . פעילות 5 עוסקת באומדן של משכי זמן . עמוד 198 פעילות 1 ו - 2 מזמנות דיון לפתיחת הנושא ויש לקיימן בהנחיית המורה . לרוב התלמידים יש ידע מוקדם על שניות , וכדאי לתת להם הזדמנות להביעו . הדיון והפעילות הכיתתית מתבססים על התבוננות בשעון מחוגים שיש בו מחוג שניות . בפעילות הכיתתית , בפעם השנייה שבה התלמידים מנסים להעריך מתי עוברת דקה , אפשר להציע להם לתופף באצבע אחת על השולחן לפי קצב התנועה של מחוג השניות . עמוד 199 פעילות 3 התלמידים עוסקים בהמרה של משכי זמן - דקות בשניות ולהפך ושעות בדקות ולהפך . סעיף ז הוא סעיף אתגר שבו התלמידים מתבקשים להמיר שעה אחת בשניות ( כלומר , " לדלג" על הדקות ) . אפשר להציע לתלמידים להשתמש בדקות כחישוב ביניים : בשעה אחת יש 60 דקות . ב - 60 דקות יש 60 × 60 = 3 , 600 שניות . מכאן : בשעה אחת יש 3 , 600 שניות . פעילות 4 בפעילות זו התלמידים פותרים בעיות מילוליות העוסקות בחישובי זמן בשניות . כל הבעיות קשורות לזמני ריצה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר