עמוד:97

עמודים -165 163 בפעילות 2 שבעמודים אלה התלמידים צריכים למצוא את משקלם של פירות וירקות שונים בעזרת רמזים נתונים . הפירות והירקות מופיעים בציורים על מאזניים מאוזנים ( פרט לסעיפים ח ו - ט ) יחד עם מוצרים שמשקלם ידוע . מתוך המצבים הנתונים התלמידים נדרשים להסיק מה משקלו של כל פרי או ירק . פעילות זו משמשת הרחבה של הנושא המרכזי של הפרק - מדידת משקל . אנחנו מאמינים כי התמודדות עם שאלות מסוג זה מסייעת לפיתוח כישורים לוגיים ויכולת הסקת מסקנות ומכינה את התלמידים לקראת לימודיהם בעתיד . מקצת הסעיפים מזמנים דרכי פתרון שונות . אין לדרוש מהתלמידים לנסח תרגילים פורמליים לפתרון כל בעיה . עם זאת מומלץ לעודד אותם להסביר , במילים שלהם , כיצד הגיעו אל התשובה ( ולאפשר לתלמידים שונים להציע דרכי פתרון שונות ) . הסעיפים מדורגים מבחינת הקושי והמורכבות , והסעיפים האחרונים , ח - י , מוגדרים כסעיפי אתגר . את סעיף י התלמידים יכולים לפתור בדרך של נסייה וטעייה ( ראו דוגמה בהמשך ) . בסעיף ד שתי העגבניות שבציור השמאלי הן אותן העגבניות שבציור הימני , ובסעיפים הבאים מניחים שבכל ציורי המאזניים בסעיף אחד מונח אותו הפרי או אותו הירק . לדוגמה : בסעיף ז האבטיח שבציור השמאלי הוא אותו האבטיח המופיע גם בציור הימני . דוגמאות לדרכי פתרון אפשריות לסעיף ז ( עמ ' : ( 164 דרך אחת : נמצא קודם את משקל האבטיח : שתי קופסאות קורנפלקס ואבטיח שוקלים יחד כמו אבקת הכביסה , כלומר , 6 ק " ג שהם 6 , 000 גר ' : 1 , 500 750 + 750 + = 6 , 000 האבטיח מכאן : משקל האבטיח הוא 4 , 500 גר ' , כלומר : 4 ק " ג ו - 500 גר ' . האננס והאבטיח שוקלים יחד 6 , 000 גר ' . כבר מצאנו את משקל האבטיח - 4 , 500 גר ' . 4 , 500 + = 6 , 000 האננס מכאן : משקל האננס הוא 1 , 500 גר ' , כלומר : 1 ק " ג ו - 500 גר ' .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר