עמוד:90

עמוד 154 בפעילות 5 התלמידים מיישמים את הידע החדש שקנו בנושא ‘ יחידות משקל ' כדי לפתור שאלה מחיי היום - יום : כיצד כדאי לקנות 1 ק " ג חומוס ? מקצת התלמידים עלולים להתבלבל בין הנתונים השונים : המשקל והמחיר . רצוי להנחות אותם להסתכל תחילה על המשקל בלבד , לצייר את הדרכים השונות לקניית 1 ק " ג חומוס , ורק לאחר מכן להוסיף לציור את מחירי האריזות ולחשב את המחיר הכולל . יש ארבע אפשרויות שונות . התלמידים מתבקשים להציג שלוש מהן . אלה ארבע האפשרויות : א . האריזות : 4 אריזות של 250 גרם המחיר : 32 ש " ח 4 × 8 = 32 ב . האריזות : שתי אריזות של 500 גרם המחיר : 22 ש " ח 2 × 11 = 22 ג . האריזות : אריזה אחת של 750 גרם ואריזה אחת של 250 גרם המחיר : 23 ש " ח 15 + 8 = 23 ד . האריזות : אריזה אחת של 500 גרם ושתי אריזות של 250 גרם המחיר : 27 ש " ח 11 + 2 × 8 = 27 ניתן לראות כי באפשרות ב משלמים את המחיר הנמוך ביותר .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר