עמוד:89

עמוד 151 בפעילות 2 יש לתת לתלמידים הזדמנות לשתף את חבריהם בחוויותיהם ובמסקנותיהם מפעילות . 1 מומלץ לרשום על הלוח מוצרים שונים שמצאו התלמידים . להעשרת הפעילות מומלץ להביא לכיתה מוצרים שונים שמשקלם רשום עליהם ( למשל : אורז , פסטה , קמח , שוקולד , אבקת אפייה , רסק עגבניות , קרקרים ) . בעקבות סעיף ה אפשר לשאול : האם מוצרים שיש להם אותו משקל הם תמיד באותו הגודל ? עמוד 152 בפעילות 3 בפעם הראשונה התלמידים מתבקשים לחבר משקלים של מוצרים ולמצוא כמה הם שוקלים יחד . העובדה שמשקלם הכולל של שני מוצרים שווה לסכום משקליהם בנפרד ( תכונת האדיטיביות של המשקל ) מובנת לרוב התלמידים באופן אינטואיטיבי . המיומנות המתמטית הנדרשת מהתלמידים כוללת תרגילי חיבור בתחום ה - , 1000 כאשר המחוברים הם במאות או בעשרות שלמות . רוב התרגילים אינם דורשים המרה . הפעילות מתבצעת בקבוצות , כאשר המוצרים שמצא כל אחד מחברי הקבוצה בפעילות 1 משמשים את כל חברי הקבוצה . למען הנוחות אפשר להציע לתלמידים לרשום על פתקים קטנים את השמות ואת המשקלים של המוצרים שמצאו בפעילות 1 ולהניחם במרכז השולחן . כל תלמיד בתורו יוכל לאסוף אליו פתקים של מוצרים שמשקלם הכולל הוא 1 ק " ג . התלמידים האחרים בקבוצה יבדקו אם ההרכב שבחר נכון . התלמיד יכתוב את ההרכב בטבלה שבחוברת שלו ויחזיר את פתקי המוצרים שלקח למרכז השולחן . עודדו את התלמידים למצוא הרכבים שונים . עמוד 153 לאחר שבפעילות 3 הרכיבו התלמידים " קילוגרם בסל " בעבודה בקבוצות , בפעילות 4 הם עושים פעילות דומה באופן עצמאי . הפעם עליהם למצוא הרכבי מוצרים שמשקלם קילוגרם אחד מתוך המוצרים הנתונים באיורים . המוצרים בפעילות נבחרו כך שאפשר למצוא בהם יותר מ - 10 צירופים המסתכמים ב - 1 , 000 גרם . מקצת הצירופים קלים ומידיים ומקצתם מורכבים . בתמונה שבעמוד הבא אפשר לראות דוגמאות לשני צירופים אפשריים כאלה : מוקף בסגול - צירוף פשוט הכולל שני מוצרים , מוקף בירוק - צירוף מורכב הכולל 6 מוצרים . התלמידים המתקשים יוכלו להסתפק ב - 4 - 3 צירופים פשוטים . את התלמידים המתקדמים מומלץ לעודד למצוא כמה שיותר אפשרויות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר